Orlen i PZU planują wspólne zakupy marketingowe

  • PAP
opublikowano: 29-07-2019, 19:35

PKN Orlen i PZU planują wspólne zakupy marketingowe - poinformowały w poniedziałek spółki. Firmy złożyły w tej sprawie formalny wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak podano w komunikacie, "obok działań związanych z wprowadzeniem PPK czy projektów CSR, PKN Orlen i Grupa PZU pogłębiają swoją strategiczną współpracę w obszarze zakupów usług marketingowych i reklamowych". Firmy zamierzają utworzyć spółkę, która będzie świadczyła usługi związane m.in. z zakupem powierzchni reklamowej. Złożyły w tej sprawie formalny wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Firmy nie podają szczegółów działalności operacyjnej nowej spółki, którą chcą powołać. "Posiadanie wewnętrznych kompetencji do zakupu usług reklamowych wpisuje się w trendy światowe. Z szacunków ANA (Association of National Advertisers) wynika, że obecnie 78 proc. marek tworzy własne wewnętrzne struktury tego typu, podczas gdy jeszcze w 2013 r. odsetek wyniósł 58 proc." - podano.

W komunikacie czytamy, że "jednym z naczelnych celów funkcjonowania reprezentowanych przez nich spółek jest stała budowa ich wartości dla akcjonariuszy, dlatego weryfikacja i optymalizacja ponoszonych kosztów, w tym w obszarze marketingu jest naturalnym działaniem mającym bezpośrednie przełożenie na przyszłe wyniki finansowe".

Jak zaznaczył dyrektor wykonawczy ds. Komunikacji Korporacyjnej PKN Orlen Adam Burak, "działamy globalnie, nasze produkty oferowane są w ponad 100 krajach na sześciu kontynentach, a nasza detaliczna sieć sprzedaży działa nie tylko w Polsce, ale też w Niemczech, w Czechach i na Litwie, a od 2019 r. również na Słowacji" Wskazał, że . przeniesienie kompetencji marketingowych, szczególnie w internecie, wewnątrz Grupy to przede wszystkim gwarancja spójności komunikacji, a co za tym idzie wzmacnianie siły naszych marek.

"Łatwiej będzie też prowadzić ewaluację realizowanych kampanii i skupiać się na najbardziej efektywnych na danym rynku narzędziach" - dodał.

Według dyrektora Biura Komunikacji Korporacyjnej Grupy PZU Damiana Ziąbera, "nasze przedsięwzięcie ma pokazać, że na działania marketingowe można patrzeć szerzej niż tylko w obszarze branży, w której się działa, zaś łączenie budżetów marketingowych da efekty synergii, przede wszystkim kosztowej".

Grupa Orlen prowadzi działalność na 6 rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji i w Kanadzie. Koncern ma największą w regionie Europy Środkowo-Wschodniej sieć ponad 2,8 tys. stacji paliw. Jest najcenniejszą marką w Polsce, wycenianą na poziomie 4,7 mld zł.

Z kolei Grupa PZU zarządza aktywami o wartości prawie 330 mld zł i obsługuje 22 mln klientów w pięciu krajach. Od giełdowego debiutu w 2010 roku należy do najwyżej wycenianych i najbardziej płynnych spółek na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W I kwartale 2019 roku była na trzecim miejscu pod względem wartości obrotów na warszawskiej giełdzie.

3650b480-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Ubezpieczeniowe wieści
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
Ubezpieczeniowe wieści
autor: Karolina Wysota
Wysyłany co dwa tygodnie
Karolina Wysota
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy