Oto najlepsi sprzedawcy

Dorota Czerwińska
17-06-2011, 00:00

Żadna sprawnie funkcjonująca firma nie może się obejść bez wykwalifikowanego zespołu handlowców. A najlepszych trzeba doceniać i nagradzać.

Pod patronatem "PB": Poddali się weryfikacji i wygrali

Żadna sprawnie funkcjonująca firma nie może się obejść bez wykwalifikowanego zespołu handlowców. A najlepszych trzeba doceniać i nagradzać.

Zakończyła się trzecia edycja konkursu Profesjonalny Sprzedawca Roku — Polish National Sales Awards (PNSA). Finałowa gala odbyła się wczoraj w warszawskim hotelu Hilton. Wśród gości byli m.in. wiceminister gospodarki Rafał Baniak i marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik.

— Nagrodziliśmy najlepszych z najlepszych, creme de la creme sektora sprzedaży w Polsce. Do trzeciej edycji naszego konkursu zgłosiło się ponad dwukrotnie więcej firm aniżeli rok wcześniej. To wielki sukces nie tylko PNSA, ale przede wszystkim samego sektora, dla którego ważne są takie aspekty, jak poddanie się weryfikacji osiągnięć i nacisk na etykę w sprzedaży — twierdzi Elżbieta Pełka, założycielka i prezes PNSA.

Ważne dla środowiska

PNSA to jedyne w Polsce przedsięwzięcie, które promuje dobre praktyki i standardy sprzedaży. Za cel stawia sobie działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorstw poprzez wspieranie działów sprzedaży, przy jednoczesnym tworzeniu etosu profesjonalnego sprzedawcy. Dlatego promuje najlepsze praktyki w sprzedaży, pomaga kształtować standardy sprzedaży na rynku polskim, motywuje handlowców do osiągania jak najlepszych wyników, promuje działania etyczne.

Konkurs jest przeznaczony dla wszystkich pracowników działów handlowych, a także dla zespołów i trenerów zajmujący się tą tematyką. Komisję sędziowską tworzą pracownicy naukowi, specjaliści i praktycy z zakresu zarządzania, sprzedaży, HR i szkoleń.

— Firmy często organizują eliminacje, w których wyłaniają do konkursu PNSA najlepszych członków zespołów sprzedażowych. Skutkiem takich działań jest profesjonalizm, a tym samym wysoki poziom zgłoszeń. Cieszy mnie konsekwencja niektórych firm, które mimo że ich kandydaci nie byli nagrodzeni w poprzednich edycjach, wyciągnęli wnioski z uwag przekazywanych przez kapitułę sędziowską i w tym roku wygrali — mówi Elżbieta Pełka.

Platforma komunikacji

Jej zdaniem rolą PNSA jest integracja społeczności sprzedawców w Polsce oraz nagradzanie i wyróżnianie jej najlepszych przedstawicieli. Przez ponad trzy lata PNSA stała się też platformą komunikacji sektora sprzedaży, zrzeszającą wokół siebie środowisko, które chce pokazać, jak jest on ważny dla gospodarki i rozwoju przedsiębiorstw.

— Celem konkursu jest nie tylko nagradzanie dobrych praktyk, ale także wymiana doświadczeń pomiędzy branżami — informuje Elżbieta Pełka.

W tym roku handlowcy rywalizowali w dziewięciu kategoriach. Komisje sędziowskie, które nadzorowała kapituła w składzie: Ewa Visan, Krzysztof Pilkiewicz, dr Krzysztof Cybulski i przedstawiciele PwC wybrała 24 finalistów, z których wyłoniono siedmiu laureatów. "Puls Biznesu" był patronem medialnym trzeciej edycji konkursu PNSA.

Laureaci i wyróżnieni w konkursie "Profesjonalny Sprzedawca Roku"

Kategoria I: Menedżer Sprzedaży Roku

Laureat: Maciej Kruczek, regionalny kierownik sprzedaży ds. handlu nowoczesnego, Unilever Polska

Wyróżnienie: Krzysztof Klimczak, dyrektor sprzedaży, v-ce prezes zarządu, Strauss Cafe Poland

Kategoria II: Zespół Sprzedaży Roku

Laureat: Anna Miastkowska, kierownik salonu sprzedaży, PTK Centertel

Wyróżnienie: Maria Kozak, kierownik salonu, Acus M. Sobiech i P.Stefaniuk – salony Catering.

Kategoria III: Trener Sprzedaży Roku

Laureat: Piotr Chwaleba, kierownik ds. rozwoju kadry menedżerskiej, Polpharma Biuro Handlowe

Kategoria IV: Sprzedawca Roku

Wyróżnienie: Violetta Siudak, kasjer lotniczy, Polskie Linie Lotnicze LOT

Kategoria V: Innowacje w Dziedzinie Sprzedaży

Laureat: Justyna Porębska, head of group account, At Media

Wyróżnienie: Wioletta Wojtunik, szef zespołu menedżerów ds. klientów kluczowych, Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka

Kategoria VI: Sprzedawca Roku – Sprzedaż Bezpośrednia

Wyróżnienie: Renata Skóra, kasjer lotniczy, Polskie Linie Lotnicze LOT S.A.

Kategoria VII: Menedżer Branży MLM

Laureat: Bogumiła Sroka, diamentowo-szafirowy menedżer, Forever Living Products

Wyróżnienie: Jarosław Łuczak, niezależny dystrybutor/poziom: Diamentowa Orchidea, Artur Trawiński, FM Group Polska

Kategoria VIII: Menedżer ds. Obsługi Klienta

Laureat: Joanna Gągała, kierownik działu Contact Center, Orange Customer Service

Wyróżnienie: Mariusz Ditkowski, dyrektor operacyjny, Orange Customer Service

Kategoria IX: Lider Samorządowy

Laureat: Grzegorz Benedykciński, burmistrz, Urząd Miejski w Grodzisku Mazowieckim

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Czerwińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Oto najlepsi sprzedawcy