Outsourcing z tłumu

  • Marta Bellon
opublikowano: 12-07-2013, 00:00

Nowa platforma internetowa umożliwia firmom wykorzystanie kreatywności internautów i zasięgnięcie ich opinii.

W sieci pojawił się nowy portal oparty na idei crowdsourcingu, czyli procesu, w ramach którego firmy i instytucje zlecają wykonanie konkretnych zadań szerokiej grupie osób, które nie są ich pracownikami.

Sprinet.pl umożliwia dzielenie się pomysłami na rozwój firmy i rozwiązywanie problemów. Mogą z niego korzystać firmy, urzędy, organizacje pożytku publicznego, ale też indywidualne osoby — do wspierania ważnych społecznie spraw, zbierania opinii i pomysłów na temat produktów czy usług, pozyskiwania pieniędzy czy dzielenia się wiedzą. Sposób funkcjonowania portalu można opisać w ośmiu krokach.

Firma tworzy projekt i promuje go na platformie — może on dotyczyć konkretnego problemu lub nowego produktu czy usługi, którą chce poddać ocenie. Internauci, którzy się z nim zapoznają, zgłaszają swoje pomysły, oceniają je. Następnie firmy podejmują ostateczną decyzję, nagradzają twórcę pomysłu i wcielają go w życie.

Internauci mogą liczyć na dwa rodzaje nagród — za aktywność dostają punkty, a za nie gadżety, a od firm, które zlecają im konkretne zadania specjalne nagrody, np. tablety czy zestawy książek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane