P&G zamierza sprzedać markę Duracell

opublikowano: 24-10-2014, 20:36

Koncern Procter & Gamble planuje wyjście z biznesu bateryjnego prowadzonego pod marką Duracell, informuje Reuters.

Jeden z największych na świecie producentów produktów konsumenckich prawdopodobnie uczyni to poprzez wydzielenie go do oddzielnej spółki. Amerykańska firma twierdzi, że chce skupić się na rozwoju marek gwarantujących szybsze tempo wzrostu.

Bloomberg

Już w sierpniu P&G zapowiadał iż zamierza pozbyć się około połowy z wolno rozwijających się marek w ciągu kolejnych dwóch lat. Duracell, który jest w swoim segmencie światowym numerem „1” jest postrzegany jako najbardziej wartościowe aktywo mające być wystawione na sprzedaż.

W minionym kwartale P&G pozbyło się 11 marek, zaś w ostatnich pięciu kwartałach już 25. Firma tłumaczy, że odnotowuje spadek popytu na „normalne” baterie, gdyż eksplozja urządzeń elektronicznych zwiększyła zapotrzebowanie na ogniwa, które można ładować.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane