PAIIZ pomoże start-upom za granicą

Firmy działające w sieci Business Link i powiązane ze Startup Hub Poland dostaną szansę na zagraniczny start. Będą promowane przez PAIIZ i Ministerstwo Rozwoju.

Młode polskie firmy mają ambicje międzynarodowego rozwoju, ale za granicą nie zawsze są w stanie promować się samodzielnie. Nie posiadają ani doświadczenia, ani odpowiednich kontaktów. W tej kwestii start-upom pomóc ma Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIIZ), wspierana w tym przez Ministerstwo Rozwoju (MR). Instytucje zawarły porozumienie o współpracy z ogólnopolską siecią Business Link i fundacją Startup Hub Poland. Powiązani z nimi przedsiębiorcy będą mocniej angażowani w misje zagraniczne i wydarzenia promocyjne organizowane przez PAIIZ poza krajem. Umowę podpisano 23 marca 2016 r. w Warszawie. 

Zobacz więcej

Podpisanie umowy o współpracy. Na zdjęciu (od lewej) Maciej Sadowski, prezes Startup Hub Poland, Michał Dąbrowski, wiceprezes PAIIZ, Radosław Domagalski, wiceminister rozwoju i Dariusz Żuk, prezes Polski Przedsiębiorczej (Business Link). BL

- Polska powinna promować start-upy w mądry sposób. Duże firmy wymagają innego wsparcia na rynkach zagranicznych, najczęściej lobbingowego, start-upy bardziej potrzebują programów akceleracyjnych, bezpośrednich kontaktów i relacji – zaznaczył Dariusz Żuk, prezes Polski Przedsiębiorczej, w ekosystemie której działają Business Linki. 

- Bardzo liczymy na to, że polska gospodarka wypromuje młode, innowacyjne firmy, które będą konkurować na globalnych rynkach. Jest to zgodne z planem rozwoju kraju, który ogłosił wicepremier Morawiecki kilka tygodni temu. Będziemy wspierać inicjatywy, które służą internacjonalizacji polskich firm – dodał Radosław Domagalski, wiceminister rozwoju.

Polskie firmy za granicą

Pierwsza deklaracja: PAIIZ w programach promocji zagranicznej zacznie traktować start-upy jako odrębną grupę, równorzędną pod względem potencjału z dużymi spółkami. Niemal jak oddzielny sektor gospodarczy. 

- Teraz chcemy dowiedzieć się o waszych projektach, prześledzić je pod kątem potencjału i wprowadzić na rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Przedstawić waszą ofertę na największych eventach i przedstawić ją rządowi tego kraju – kolejną deklarację złożył start-upom Michał Dąbrowski, wiceprezes PAIIZ. 

Zarówno podczas tej misji, jak i innych, firmy będą przedstawiane konkretnym, zgodnym z profilem ich działalności partnerom handlowym. A rekomendowane kierunki rozwoju to m.in. Iran, Chiny, Stany Zjednoczone. Wyjazdy będą dofinansowywane z pieniędzy publicznych. 

Technologie eksportowe

Start-upy otrzymają też dostęp do baz danych tworzonych przez PAIIZ, które ułatwią im nawiązanie kontaktów za granicą. Firmy będą zapraszane również do udziału w spotkaniach organizowanych przez instytucję w Polsce, m.in. z bankami i jednostkami finansującymi czy przedstawicielami ambasad. I informowane o wydarzeniach biznesowych odbywających się na świecie. 

- Polska niedługo przestanie być krajem, który eksportuje głównie technologów, a zaczniemy być krajem, który eksportuje technologie. Co więcej, zachęcimy wynalazców, aby wybierali nasz kraj jako trampolinę do globalnego biznesu, a nie z konieczności stawiali na Dolinę Krzemową, Izrael czy Berlin. To, co kiedyś było tylko sloganem, czyli „gospodarka oparta na wiedzy”, dzisiaj ma realne szanse, żeby stać się naszym eksportowym produktem. Pokazujmy, że nasz kraj jest miejscem, które zaprasza, które gości, w którym słychać różne języki, w którym widać tętniący biznes i gdzie realizowane są ciekawe koncepty – zachęca Maciej Sadowski, prezes Startup Hub Poland. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / PAIIZ pomoże start-upom za granicą