Pakiet zdrowotny wciąż oczekiwany przez pracownika

opublikowano: 21-08-2019, 22:00

Do standardowych pozapłacowych zachęt polskie firmy dorzucają np. dodatki na lunch lub przekąski w biurach.

Prywatna opieka medyczna lub dodatkowa polisa na życie są nadal uznawane przez pracowników za najatrakcyjniejsze dodatki do pensji. Nie bez znaczenia dla zatrudnionych i kandydatów do pracy są też wciąż takie korzyści, jak możliwość doszkalania i wykonywania pracy zdalnie — co potwierdza badanie „Confidence Index” przeprowadzone przez firmę rekrutacyjną Michael Page. Spośród profitów oferowanych przez pracodawców najważniejszy jest dostęp do prywatnej opieki zdrowotnej,na co wskazało 89 proc. uczestników badania.

Tylko niecałe 8 proc. z nich przyznało, że czynnik ten nie ma znaczenia przy wyborze miejsca zatrudnienia. Niewiele mniej, bo 75 proc. ankietowanych chciałoby otrzymać dodatkowe ubezpieczenie na życie. Jest ono szczególnie istotne dla osób mających więcej niż 50 lat. Natomiast karta sportowa cieszy się zainteresowaniem połowy respondentów. Jednocześnie z badania wynika, że siedmiu na 10 ankietowanych liczy na otrzymanie służbowego laptopa i telefonu. 53 proc. badanych chciałoby mieć do dyspozycji służbowy samochód — zwłaszcza ci na stanowiskach menedżerskich (77 proc. wskazań) i w wieku powyżej 50 roku życia (62 proc.).

— Oferowanie benefitów pozapłacowych jest coraz częstsze w polskich firmach. Dlatego dla wielu kandydatów karty sportowe czy pakiety medyczne są już standardem. Wobec tego wielu pracodawców inwestuje w mniej popularne świadczenia, jak np. dodatki do posiłków, zapewnianie przekąsek w biurze czy obdarowywanie pracowników specjalnymi punktami wymienialnymi na bilety do kina lub do teatrów — mówi Piotr Dziedzic, dyrektor w firmie Michael Page.

Z badania wynika, że dodatek na lunch to atrakcyjny profit dla 44 proc. respondentów. Większą aprobatą cieszą się: dostęp do programu oszczędnościowego (50 proc. odpowiedzi), karty podarunkowe (42 proc.) i zniżki pracownicze (38 proc.).

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane