Państwo obsługuje klientów lepiej niż biznes

opublikowano: 13-06-2019, 22:00

Serwisy internetowe państwowych usługodawców wypadły lepiej w porównaniu z analogicznymi serwisami firm z sektora prywatnego — wynika z badania Grant Thorntona.

Firma audytorsko-doradcza przebadała 25 państwowych i prywatnych usługodawców (z obszarów administracji, kultury, oświaty, transportu i ochrony zdrowia) pod kątem 10 kryteriów pozwalających ocenić, jak funkcjonalne są ich serwisy. Sektor publiczny zdobył łącznie o 3 pkt więcej od prywatnego.

Najlepiej wypadają państwowe instytucje kultury — łącznie przebadane państwowe teatry i opera uzyskały 438 pkt na 500 możliwych, czyli o 70 pkt więcej niż ich prywatni odpowiednicy. Opera Bałtycka w Gdańsku uzyskała 98 pkt na 100, tyle co ING Bank Śląski! Państwowi usługodawcy pokonali prywatny sektor także w obszarze oświaty — trzy publiczne uczelnie, jedno liceum i jedno przedszkole zdobyły łącznie 393 pkt na 500, o 28 pkt więcej niż instytucje prywatne. Najgorzej wypadł publiczny sektor zdrowotny. Pięć publicznych szpitali uzyskało 353 pkt na 500, a prywatne placówki dostały 418 pkt.

2013

pkt Tyle, na 2500 możliwych punktów, zdobyły serwisy usługodawców z sektora państwowego...

2010

pkt ...a tyle zdobyły firmy z sektora prywatnego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu