Patriotyzm to sukces i skuteczna zmiana

DI
opublikowano: 2013-11-28 00:00

KOMENTARZ

JERZY JÓŹKOWIAK
prezes Poczty Polskiej

Miarą patriotyzmu jest dziś sukces gospodarczy. Polacy potrzebują dużych narodowych grup kapitałowych, które bez kompleksów walczą o klienta na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Takim podmiotem jest właśnie Poczta Polska, która z sukcesem restrukturyzuje się i zmienia wizerunek. Jesteśmy liderem rynku pocztowego w Polsce, który jest już w pełni zliberalizowany. Co ważne, budujemy polską grupę kapitałową, która oferuje kompleksowe usługi pocztowo-kurierskie oraz aktywnie działa na rynku finansowym.

Przed Pocztą stoją dziś ważne wyzwania związane z coraz mniejszą liczbą wysyłanych listów. Receptą na zmianę trendów są dochody z obszaru paczkowo-kurierskiego, który rośnie dzięki e-commerce. Rozwijamy także usługi finansowe. Za pośrednictwem Banku Pocztowego docierają one do wielu klientów, którzy wcześniej nie korzystaliz usług żadnego banku. Strategia ta harmonijnie łączy biznes z misją i tradycją naszej firmy.

Zgodnie ze strategią, utrzymując dobre tradycje, wprowadzamy Pocztę w XXI wiek. Zmieniamy się, by lepiej funkcjonować biznesowo. Chodzi także o to, by Polacy byli bardziej zadowoleni ze swojej narodowej poczty. W centrum uwagi wszystkich dokonywanych przez nas zmian jest klient — także ten, który oczekuje od nas elektronicznej oferty dostępnej z każdego miejsca i o każdej porze.

Dlatego właśnie uruchomiliśmy platformę Envelo, która pozwala na kupowanie znaczków, wysłanie listów i kartek pocztowych przez internet bez konieczności wizyty w placówce. Rozwiązanie, które oferują tylko największe poczty w Europie, jest naszą odpowiedzią na zmiany zachodzące na rynku.

Poczta Polska to polski biznes, który odnosi sukcesy, łącząc w sobie tradycję i nowoczesność. Dzięki konsekwentnej realizacji strategii grupa Poczty Polskiej już teraz jest istotnym aktywem na mapie biznesowej naszego kraju.