Pepco chce otworzyć w 2025 r. 300 sklepów

PAP Biznes
opublikowano: 2025-01-14 11:12

Pepco planuje otworzyć 300 nowych sklepów do końca 2025 roku, w większości w Europie Środkowo-Wschodniej - podała spółka w komunikacie prasowym.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Jak podano, w perspektywie krótko- i długoterminowej Pepco stawia na dalsze zwiększanie liczby lokalizacji, koncentrując się głównie na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie powstanie większość z planowanych nowych sklepów. Będzie to kontynuacja strategii realizowanej w roku finansowym 2024, w którym spółka otworzyła łącznie 331 nowych sklepów. 232 lokalizacji mieściło się w Europie Środkowo-Wschodniej, a 83 w Polsce (ok. 25 proc.).

"Nasza strategia otwierania nowych sklepów będzie nadal ukierunkowana na kraje, które dobrze znamy i co do których mamy pewność generowania odpowiednich zwrotów, co pozwoli umocnić naszą już i tak silną pozycję rynkową. Dlatego, większość ze sklepów, jakie planujemy otworzyć znajdzie się właśnie w naszym regionie. Będziemy dalej się rozwijać w różnych lokalizacjach – od centrów handlowych, przez retail parki po ulice handlowe, aby zapewnić klientom wygodę zakupów w różnych okolicznościach" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym dyrektor operacyjny, Marcin Stańko.

Odzież i dekoracje najważniejszymi kategoriami

Ponadto wskazano, że Pepco obserwuje rosnący potencjał rynku sieci handlowych i zamierza koncentrować się na zwiększaniu różnorodności asortymentu oraz doskonaleniu jakości obsługi, z myślą o wygodzie i zadowoleniu klientów.

"Regularnie prowadzimy badania i analizy, aby jeszcze lepiej zrozumieć trendy konsumenckie, wartość marki oraz wpływ czynników makroekonomicznych. Te analizy są następnie wykorzystywane w całej firmie – od zespołów zakupowych po działy inwestycji czy visual merchandisingu – aby dostosować nasze produkty i układ sklepów do potrzeb klientów" – powiedział Stańko

Najważniejszymi kategoriami dla sieci pozostają odzież, artykuły dekoracyjne oraz produkty sezonowe, które będą stale wzbogacane o nowe linie zgodne z aktualnymi trendami.