Pepco przyspieszy ekspansję

opublikowano: 29-09-2019, 22:00

Wielobranżowy dyskont zrefinansował zadłużenie i chce otwierać 300 sklepów rocznie w Europie. Duża część z nich może powstać w Polsce.

Polska dyskontami stoi. Na rynku spożywczym największymi graczami są działające w tym formacie Biedronka i Lidl. Tymczasem w ich cieniu szybko rozwija się sieć dyskontowa Pepco, sprzedająca odzież, produkty do użytku domowego i zabawki. Rok temu spółka Pepco Poland miała 4,57 mld zł przychodów przy 465 mln zł czystego zysku, na co pracowało 836 sklepów.

W kolejnych latach ma znacznie urosnąć. Spółka Pepkor Europe, do której należy polskie Pepco, poinformowąła o zakończeniu procesu refinansowania o wartości 475 mln EUR oraz zmianienazwy na Pepco Group. Zapowiedziała również, że będzie otwierać do 300 nowych sklepów rocznie, licząc łącznie wszystkie 14 krajów europejskich, w których działa. Polska to dla sieci główny rynek. Ma tu siedzibę główną (w Poznaniu) i blisko połowę z około 1,8 tys. sklepów działających pod szyldem Pepco w Europie.

— Po udanym refinansowaniu i dzięki przejrzystej, skoncentrowanej na celu strategii będziemy mieć dobre warunki do dalszego wzrostu, co pozwoli nam osiągnąć status przodującej firmy z segmentu dyskontów wielobranżowych. Oczekujemy, że na poziomie grupy EBITDA wzrośnie o 18 proc. w ujęciu rok do roku, a łączny wzrost w ciągu ostatnich trzech lat osiągnie poziom 140 proc. — mówi Andy Bond, CEO Pepco Group.

Właścicielem Pepco Europe jest południowoafrykańska grupa Steinhoff International, która w ostatnich latach przeżywała spore problemy w wyniku afery związanej z nieprawidłowościami księgowymi. Steinhoff rozważał sprzedaż akcji Pepco na giełdzie — pod koniec sierpnia źródła Bloomberga twierdziły, że możliwy jest debiut w Londynie lub w Warszawie. Oprócz Pepco spółka prowadzi jeszcze dwie sieci. Pierwsza to Poundland działający w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Druga to podobny format Dealz, który wprowadzono do Hiszpanii i Polski. Grupa Steinhoff z kolei poza pośrednim kontrolowaniem Pepco jest w Polsce również właścicielem sieci meblowej Abra. Kontrolowała też produkującą meble spółkę Steinpol, ale w tym roku za 26,5 mln EUR sprzedała ją zarejestrowanej w Liechtensteinie grupie Cotta.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy