PepsiCo powalczy o segment premium wód butelkowanych

opublikowano: 25-01-2017, 12:55

Koncern PepsiCo, drugi na świecie pod względem wielkości producent napojów bezalkoholowych, zamierza wykorzystać najbliższy finał Super Bowl do przejścia do ofensywy w branżowej wojnie o wodę, donosi portal Morningstar.

Spółka wykupiła 30-to sekundowy spot reklamowy, który zostanie zaprezentowany podczas najbliższego finału ligi futbolu amerykańskiego 5 lutego, by wypromować swój pierwszy napój klasy premium o nazwie LIFEWTR. Ma on stanowić bezpośrednią konkurencję dla produktu Coca-Coli glacéau smartwater. Nie ujawniono wysokości kosztu emisji sportu, bazując jednak na ubiegłych latach, może on przekroczyć poziom 5 mln USD.

Zobacz więcej

woda butelkowana

Bloomberg

Koncerny mają się o co bić, gdyż sprzedaż wody butelkowanej w ciągu ostatniego dziesięciolecia wzrosła o ponad 50 proc. podczas gdy napojów gazowanych w USA spadła w tym okresie. W minionym roku po raz pierwszy roczna sprzedaż butelkowanej wody była wyższa niż napojów gazowanych.

To w ogromnej mierze z rezultat zmiany mentalności i mody, promującej od pewnego czasu zdrowe odżywianie i sprawność fizyczną.

W obliczu rosnącej plagi otyłości i cukrzycy, przemysł napojów bezalkoholowych zobowiązał się w 2014 r. do zmniejszenia kaloryczności napojów w diecie Amerykanów o 20 proc. w ciągu dekady m.in. poprzez promowanie butelkowanej wody, napoje niskokaloryczne i mniejsze rozmiary opakowań.

SmartWater Coke utrzymuje pierwsze miejsce w dynamicznie rozwijającym się segmencie wód premium, z udziałem w rynku sięgającym 44 proc. w kategorii objętościowej, wynika z danych Marketing Corp. Przychody z jej sprzedaży przekroczyły w 2016 r. 1 mld USD i były miłym zaskoczeniem dla Coca-Coli, która przejęła markę po zakupie Glaceau w 2007 r. za 4,1 mld USD. 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu