Amerykański gigant ma ogłosić w poniedziałek, że do 2025 roku co najmniej 66 proc. jego napojów będzie miało 100 kalorii lub mniej z dodanego cukru na 12 uncji (355 ml). Obecnie ok. 40 proc. napojów spółki spełnia to kryterium.

PepsiCo chce zrealizować wyznaczony cel przez wprowadzenie większej ilości napojów zero- lub niskokalorycznych, a także zmianę receptur obecnie oferowanych napojów.
Spółka podkreśla, że jej obecny cel jest ambitniejszy niż wcześniej ogłoszony zamiar zredukowania do 2020 roku zawartości cukru w niektórych napojach o 25 proc.
Reuters zwraca uwagę, że PepsiCo jak i Coca-Cola zareagowały na rosnącą presję wynikającą z coraz większej świadomości negatywnych skutków spożywania słodzonych napojów. W tym miesiącu Światowa Organizacja Zdrowia rekomendowała wprowadzenie tzw. podatku cukrowego od słodzonych napojów. Wprowadziły go już Francja i Meksyk.