Perspektywy bycia na swoim

opublikowano: 03-04-2015, 00:00

Młodzi Polacy chcą zakładać własne firmy. Kusi ich niezależność i lepsze zarobki, zniechęca brak pieniędzy na biznes.

Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacji dr. Bogusława Federa sprawdziła, co o przejściu na własną działalność gospodarczą myślą osoby urodzone po 1990 r. I jak się okazuje, własna firma jest kusząca dla młodych Polaków. Założyć ją chciałoby 67 proc. respondentów. Zainteresowanie taką formą aktywności zawodowej może w znacznej mierze wynikać z niepewnej sytuacji na rynku pracy i mało korzystnych warunków, na jakich zatrudnia się młodych. Własna firma natomiast, jak wynika z raportu, stwarza perspektywę wyższych zarobków (deklaruje tak niemal połowa ankietowanych), daje niezależność finansową (40 proc.), jest też okazją do podejmowania nowych wyzwań (35 proc.).

— Własna firma oznacza dla mnie przede wszystkim samodzielność. Sam ustalam cele i tworzę reguły. Ja kształtuję organizację, a nie dostosowuję się do skostniałych struktur. To oczywiście wyzwanie, ale też możliwość realizacji własnych ambicji — twierdzi Bartłomiej Postek, młody przedsiębiorca, prezes i założycielfirmy Funmedia, która zasięgiem obejmuje w sumie 31 krajów. Niestety również „po tej stronie” kariery zawodowej nie jest łatwo. Dla co trzeciego ankietowanego solidną barierą, uniemożliwiającą założenie własnej firmy, jest brak pieniędzy na start w biznesie. Co czwartej młodej osobie brakuje natomiast wiedzy o prowadzeniu własnej firmy. Założyciel fundacji zachowuje jednak optymizm.

— Osoby z tego pokolenia nie znają już świata bez rozwiązań IT i są lepiej przygotowane do działalności w gospodarce opartej na wiedzy niż ich starsi koledzy — podkreśla Bogusław Feder. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Firmy / Perspektywy bycia na swoim