- Sytuacja rynkowa jest bardzo trudna szczególnie na rynku polskim i rumuńskim. Popyt spadł istotnie rok do roku. Rynek słowacki, a przede wszystkim czeski są bardziej stabilne. Relatywnie wysoki kurs dolara w połączeniu ze słabnącym popytem powoduje istotne spadki marż, których efekty synergii wynikające z połączenia z Novaservis nie były w stanie zrekompensować - powiedziała Aneta Raczek, prezes Ferro.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Ferro w pierwszej połowie 2012 roku wyniosły 140,3 mln zł, przy zysku EBITDA w wysokości 15,2 mln zł i zysku netto 7,2 mln zł. Oznacza to wzrost o odpowiednio 26,6%, 3,9% i 19,9% w stosunku do raportowanych wyników za pierwsze półrocze 2011 roku. W stosunku do wyników pro-forma za pierwsze półrocze 2011 sporządzonych przy założeniu konsolidacji Novaservis od 1 stycznia 2011 roku przychody ze sprzedaży spadły o około 1%, zaś EBITDA była niższa o 33%.