Petro-Oil zbuduje sieć 500 stacji
500 stacji szybkiej wymiany oleju zamierza utworzyć firma Petro-Oil — krakowska spółka dystrybucyjna, powołana przez Petrochemię Płock i trzy rafinerie południowe: Trzebinię, Czechowice i Jedlicze.
Punkty szybkiej wymiany oleju powstaną przy serwisach samochodowych oraz stacjach benzynowych płockiej Petrochemii i CPN.
— Nasi przedstawiciele prowadzą rozmowy z właścicielami interesujących nas obiektów — mówi Andrzej Baliś, wiceprezes Petro-Oil.
Cel: północny wschód
Krakowska spółka ukończyła w Warszawie budowę magazynu, w którym będą zaopatrywać się hurtowi odbiorcy produktów Petro-Oil — olejów, smarów i kosmetyków samochodowych. Magazyn zbudowano głównie dla kontrahentów z północno-wschodniej Polski. Resztę kraju obsługują cztery magazyny zlokalizowane w Poznaniu oraz przy trzech rafineriach tworzących spółkę.
Korzyści dla Płocka
Petro-Oil rozpoczął działalność operacyjną zaledwie dwa miesiące temu. Dlatego trudno ocenić, jakie korzyści z zawiązania spółki odnieśli udziałowcy. Petrochemia Płocka, która ma 28-proc. pakiet udziałów, zaangażowała się we wspólne przedsięwzięcie, aby uzupełnić swoją ofertę asortymentową.
— Dzięki utworzeniu Petro-Oil możemy sprzedawać smary, oleje silnikowe i kosmetyki produkowane przez rafinerie południowe pod wspólną marką — twierdzi Tomasz Zakrzewski z Petrochemii Płock.
Plusy dla południa
Zdaniem Wojciecha Głaziewicza, dyrektora ds. promocji Rafinerii Trzebinia, główne korzyści, jakich oczekują ze współpracy partnerzy z południa, to wspólna promocja i dystrybucja oraz zapewnienie stabilnych dostaw półproduktów.
— Połączyliśmy nasze sieci dystrybucji. Możemy też wykorzystywać sieć Petrochemii, a wkrótce zyskamy dostęp do stacji CPN. Dzięki temu będziemy mogli działać na terenie całej Polski. Spółka z Petrochemią zapewnia nam ponadto stabilną bazę surowcową — tłumaczy Wojciech Głaziewicz.
Jego zdaniem, zawiązanie Petro-Oil umożliwi udziałowcom prowadzenie wspólnych kampanii promocyjnych, porównywalnych z akcjami koncernów zachodnich.
Jak zapewnia Andrzej Baliś, pierwsza akcja reklamowa firmy ruszy już na wiosnę.
Agnieszka Berger