W kwietniu polskie fabryki opuściło ponad 54 tys. samochodów osobowych i dostawczych. To nieznacznie gorszy wynik niż w kwietniu 2013 r. (o 0,3 proc.) — wynika z danych IBRM Samar.
Przez cztery miesiące w sumie udało się wyprodukować więcej aut niż w takim samym okresie 2013 r., ale jest to niewielki wzrost — tylko o 2 proc. Struktura produkcji zmieniła się nieznacznie — w 2014 r. 84 proc. pojazdów, które wyjechały z fabryk, to auta osobowe, reszta to samochody dostawcze, w 2013 r. osobówki stanowiły ponad 85 proc. produkcji.
Kwiecień 2014 r. okazał się lepszy, porównując rok do roku, tylko dla jednego producenta. Wzrost produkcji o 9 proc. osiągnął Fiat Auto Poland. Z fabryki Volkswagen Poznań wyjechało o 1 proc. mniej aut niż w kwietniu 2013 r. Większy spadek produkcji odnotował Opel Polska — o prawie 24 proc. (czyli 8,6 tysięcy).
Po pierwszych czterech miesiącach 2014 r. Fiat Auto Poland ma niecałe 55 proc. udziału w produkcji aut osobowych i dostawczych w Polsce, drugą pozycję zajmuje Volkswagen Poznań — 30 proc., a Opel Polska zakończył ten okres z 15-procentowym udziałem (mniej o 4 pkt proc. niż w takim samym okresie 2013 r.).