PIÓRO DODAJE PRESTIŻU

Małgorzata Zdunek
15-04-1999, 00:00

PIÓRO DODAJE PRESTIŻU

Sławą największego kolekcjonera nietuzinkowych piór cieszy się cesarz Brunei

Rośnie liczba klientów zainteresowanych kupnem markowych piór. Najwięksi światowi producenci — Pelikan, Waterman czy Parker prześcigają się w ofertach — dziś kupić można nie tylko modele masowej produkcji, ale i pojedyncze egzemplarze serii limitowanych.

Pióra kupują zwykle osoby wykonujące zawód, który wymaga kontaktów z ludźmi. Markowe pióro jest modnym i pożądanym dodatkiem, kreującym ich zawodowy wizerunek. Stanowi ono również ceniony prezent. Kupno wymaga jednak zastanowienia i poznania możliwości danego modelu.

Pióra i dodatki

— Sprzedaż markowych piór wzrosła w ciągu trzech ostatnich lat o około 40 proc. Największą popularnością cieszą się egzemplarze o umiarkowanych cenach — mówi Tadeusz Nowak, właściciel sklepu z markowymi piórami.

Do najczęściej sprzedawanych należy model Expert (około 250 zł) czy Carene (600 zł) firmy Waterman. Droższe modele, jak Parker Duofold (1000-1300 zł), Parker Sounet (1100 zł), Waterman Edson (2000 zł), Pelikan Toledo (3500 zł) czy Parker Presidental (wykonany z 18-karatowego złota — 30 000 zł), sprowadzane są na zamówienie klienta. Popularnością cieszą się również dodatki — skórzane etui czy podstawki na biurko. Wymagający klienci zaopatrzyć się mogą w całe komplety przyborów piszących danej serii. Oprócz wiecznego pióra znajduje się tam pióro kulkowe, długopis i automatyczny ołówek.

Kosztowna pasja

Rozszerza się także rynek zbytu dla kolekcjonerów. Producenci oferują serie limitowane lub wydania pamiątkowe, indywidualnie numerowane i posiadające certyfikat autentyczności. W ostatnich miesiącach Pelikan wypuścił na rynek limitowaną kolekcję piór 1935 (4000 sztuk) oraz Kuala Lumpur 1988 (888 sztuk) — pióra wykonane ręcznie, zdobione złotym ornamentem w kształcie kwiatu hibiskusa. Kolekcjonerzy kupić mogli również pióro z serii Tertio Millenio Adveniente firmy Montegrappa, wyłożone 18-karatowym złotem lub srebrem oraz perłowym celuloidem, koralem i kornelianem (1912 sztuk w wersji srebrnej i 100 w wersji złotej). Oferta piór serii limitowanych staje się coraz szersza — firmy wydają je z okazji rocznic wydarzeń historycznych, poświęcają sławnym ludziom czy tematom. Sławą największego kolekcjonera tych nietuzinkowych piór cieszy się cesarz Brunei.

W ŚWIECIE POLITYKI:Do najbardziej popularnych piór markowych należy model Duofold Parkera, używany przez Georga Busha czy Borysa Jelcyna. Natomiast Pelikanem 200 prezydent Aleksander Kwaśniewski podpisywał tegoroczny budżet. Prezenty w postaci piór trzymali również odchodzący ministrowie. fot. Andrzej Wawok

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Zdunek

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / PIÓRO DODAJE PRESTIŻU