Piwa regionalne: Chwilowa moda czy trend

HUBERT BUKSOWICZ, prezes Browaru Jabłonowo
16-07-2014, 00:00

Komentarz człowieka z branży

Przede wszystkim spróbujmy zdefiniować pojęcie „piw regionalnych” : są to piwa produkowane w niewielkich niezależnych browarach i sprzedawane głównie w regionie, w którym powstają, w odróżnieniu od wielu marek udających regionalność, a faktycznie będących produktami masowymi.

Prawdziwe piwa regionalne są produkowane wyłącznie ze słodów zbożowych z dodatkiem autorskich mieszanek chmieli, często fermentowane nietypowymi szczepami drożdży, leżakowane tygodniami w niskich temperaturach. Aby osiągnąć wyjątkowość smaku, należy liczyć się z wyższymi kosztami produkcji i — co za tym idzie — również z wyższą ceną dla konsumenta. Średnia cena półkowa takich piw to około 4-5 złotych za butelkę i stanowi ona niestety swoistą naturalną barierę popytu.

Moim zdaniem liczba osób gotowych regularnie wydawać około 5 zł na butelkę piwa rośnie wolniej niżliczba pojawiających się nowych piw regionalnych.

Poza tym cechą charakterystyczną tego konsumenta jest chęć eksperymentowania z nowymi smakami, a więc brak lojalności produktowej. Prognozuję wzrost tej kategorii, ale nie tak dynamiczny jak w latach 2011-13, co w zestawieniu z ogólnym znacznym spadkiem sprzedaży piwa w Polsce i tak będzie wynikiem satysfakcjonującym. Dodatkowym bodźcem może być stopniowy wzrost zamożności konsumenta, a także rosnąca moda na zdrowe odżywianie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: HUBERT BUKSOWICZ, prezes Browaru Jabłonowo

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Branża spożywcza / Piwa regionalne: Chwilowa moda czy trend