Rozgrzani wakacyjnymi upałami inwestorzy będą mogli wychylić zimne piwo — dziś na NewConnect debiutuje regionalny Browar Gontyniec. Spółka istnieje od 2010 r. i należy do funduszu Black Lion. W 2011 r. kupiła produkujący piwo Noteckie Browar Czarnków. Oprócz Noteckiego sprzedaje złocisty trunek pod marką Gniewosz. Debiutant, który z oferty prywatnej zebrał 3,5 mln zł, na razie jest w stanie wyprodukować 30 tys. hektolitrów piwa rocznie. Dopina jednak budowę i wyposażenie drugiego zakładu produkcyjnego, dzięki któremu moce produkcyjne wzrosną do 65 tys. hektolitrów. Piwo z Browaru Gontyniec dostępne jest w 700 sklepach w kraju. Spółka — jako browar regionalny — chce też otwierać własne punkty sprzedaży w okolicachzakładów produkcyjnych, zamierza też uruchomić punkty w kilkunastu galeriach handlowych. W 2011 r. miała 18,5 mln zł przychodów i 1,9 mln zł zysku netto, w tym roku chce zwiększyć przychody do 23 mln zł, a zysk netto do 2,4 mln zł.
Piwo popłynie na NewConnect
GIEŁDA