PKN Orlen wprowadza do sprzedaży własną markę wody źródlanej

PAP
aktualizacja: 30-10-2017, 11:55

PKN Orlen wprowadza do sprzedaży na swych stacjach paliw pierwszy produkt pod marką własną. To woda źródlana O! gazowana i niegazowana, która będzie dostępna od 1 listopada. Inne nowe produkty własnej marki płockiego koncernu będą pojawiały się sukcesywnie, zapowiada spółka.

Zobacz więcej

fot. Marek Wiśniewski

Według PKN Orlen, wprowadzanie do sprzedaży na stacjach paliwowych spółki nowych produktów będzie odbywało się w ramach kampanii „O! i masz wszystko. Jakość i wygoda zawsze po drodze”.

„Wkrótce na naszych stacjach pojawiać się będą kolejne produkty własne pod marką O! Będą to m.in. soki, napoje oraz słodycze” - powiedział członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży Zbigniew Leszczyński, cytowany w poniedziałkowym komunikacie spółki. Jak zaznaczył, celem strategii płockiego koncernu „jest nie tylko kontynuacja rozwoju sprzedaży pozapaliwowej, ale również repolonizacja dostawców, oferujących bardzo często wysokiej jakości produkty”.

PKN Orlen wyjaśnił, iż „koncepcja marki własnej O! powstała w związku z rozwojem nowego formatu sklepu O!Shop oraz w celu zaspokojenia zmieniających się potrzeb klienta”. Spółka zwróciła uwagę, że woda źródlana O! jest jej pierwszą od 10 lat konsumencką marką własną wprowadzoną na rynek po napoju Verva.

Według PKN Orlen, premiera wody źródlanej O! jako nowego produktu odbyła się podczas oficjalnej prezentacji nowej kolekcji strojów marki 4F, w których zawodnicy z Polski, Chorwacji, Serbii, Łotwy i Grecji wystąpią w trakcie Zimowych Igrzysk Olimpijskich w PeongChang 2018. Butelki wody źródlanej zostały przy tej okazji specjalnie oznaczone specjalną etykietą przypominającą, że płocki koncern jest sponsorem strategicznym polskich olimpijczyków.

We wrześniu PKN Orlen zapowiedział, że w ramach pilotażowego projektu „Spiżarnia Regionów”, wprowadzi do sprzedaży na swych stacjach paliw kilkadziesiąt produktów wytwarzanych przez lokalnych producentów, w tym soki i napoje z polskich owoców oraz miody, ciastka i przekąski. Według spółki, produkty wywodzące się z różnych regionów Polski dostępne będą na stacjach paliw w czterech województwach: małopolskim, warmińsko-mazurskim, podlaskim i pomorskim.

Jak podał wówczas płocki koncern, projekt „Spiżarnia Regionów” będzie realizowany we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Agencją Rynku Rolnego. Spółka anonsowała, że produkty, które wejdą do oferty, „mają korzenie regionalne, zostały w pełni wytworzone w Polsce, przez producentów reprezentujących rodzimy kapitał”.

Wcześniej, PKN Orlen informował o prowadzonych postępowaniach w sprawie wyboru producenta produktów spożywczych, które chciałby wprowadzić do sprzedaży pod własną marką na swoich stacjach paliwowych. Chodzi m.in. o napoje energetyzujące o smaku mojito, a także sugar free oraz witaminowe oraz batony, w tym energetyczne, proteinowe oraz musli. Spółka publikowała również zapytania ofertowe, dotyczące produkcji napojów izotonicznych o smaku wieloowocowym, cytrynowym i pomarańczowym oraz chipsów o smaku ziemniaczanym, solonych i paprykowych.

PKN Orlen to największy podmiot branży rafineryjno-petrochemicznej w Polsce i jeden z największych tego typu w Europie. W kraju płocki koncern posiada sieć 1200 swych stacji paliw.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Branża spożywcza / PKN Orlen wprowadza do sprzedaży własną markę wody źródlanej