PKO BP chce walczyć o klientów bankowości internetowej

PAP
21-01-2008, 16:24

PKO BP postanowił przyciągnąć większą liczbę klientów bankowości internetowej. Zamierza w tym celu rozwijać dwie marki: iPKO oraz powrócić do promowania marki Inteligo, przejętej w 2002 r. - poinformował na poniedziałkowej konferencji prasowej prezes PKO BP Rafał Juszczak.

"Rok 2007 był bardzo znamiennym rokiem. Przestaliśmy być największym bankiem" - powiedział Juszczak, odnosząc się do fuzji Pekao SA i Banku BPH. Podkreślił przy tym, że PKO BP nadal jest liderem bankowości internetowej.

Juszczak powołał się na badania brytyjskie, z których wynika, że koszt transakcji internetowej dla banku jest sto razy mniejszy niż koszt transakcji w oddziale.

Jednocześnie przez internet można wykonywać coraz więcej operacji bankowych, przynoszących zyski. Np. w Wielkiej Brytanii 33 proc. kart kredytowych jest zamawianych przez internet. Według tych samych badań firmy Forrester, 20 proc. kont oszczędnościowych w Wielkiej Brytanii założonych zostało przez internet. Sprzedaż kredytów hipotecznych on-line to 5 proc. rynku.

W Szwecji 59 proc. klientów banków używa swojego konta przez internet. Średnia dla największych krajów UE wynosi 27 proc.

Zdaniem Juszczaka, obecnie należy dążyć do zwiększenia liczby transakcji dokonywanych przez klientów bankowości elektronicznej oraz przekonywać klientów bankowości tradycyjnej do aktywnego używania internetu i to nie tylko do obsługi konta, także do np. zakupów z użyciem płatności internetowych. PKO BP planuje udostępnienie możliwości kupowania biletów kolejowych ze swoich stron bankowych.

Z szacunków Związku Banków Polskich wynika, że obecnie ok. 5 mln osób aktywnie używa swojego konta bankowego w internecie, na ok. 12 mln osób mających dostęp do rachunku przez internet. Aktywni klienci wykonują 26 mln przelewów miesięcznie, zaś przewiduje się, że w 2010 r. liczba przelewów internetowych wzrośnie do 100 mln miesięcznie.

W PKO BP jest obecnie 2,67 mln zarejestrowanych użytkowników bankowości internetowej na 6 mln rachunków klientów indywidualnych.

Obecnie PKO BP będzie rozwijać dwie marki: iPKO (poprzednio PKO Inteligo), które ma oznaczać dostęp do bankowości internetowej dla użytkowników tradycyjnych kont, oraz Inteligo - dla klientów młodszych, wykształconych, niemających czasu na korzystanie z bankowości tradycyjnej - poinformował prezes Inteligo Financial Serwices Jacek Komaracki.

Zwrócił uwagę, że obecnie 94 proc. piętnastolatków deklaruje w badaniach, iż ma dostęp do internetu, a za kilka lat pośród tych osób właśnie banki będą szukać nowych klientów. W swoich nowych usługach bank będzie stosować technologie dostosowane do kart z mikroprocesorem, w standardzie EMV (wspólnym dla Visy i MasterCard, na który obecnie banki zaczęły przechodzić).

PKO BP zamierza też rozwijać usługi internetowe dla klientów biznesowych.

W ostatnim czasie także ING Bank Śląski ogłosił swoje nowe plany dotyczące bankowości internetowej, promując konto, którego obsługa w internecie jest znacznie tańsza niż w oddziale. (PAP)

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Prawo / PKO BP chce walczyć o klientów bankowości internetowej