PKO BP wygrywa na Ekstraklasie

opublikowano: 20-03-2019, 22:00

Bankierzy w Polsce rzadko grają w piłkę, ale w ubiegłym roku PKO BP postanowił postawić na Ekstraklasę.

Od lipca 2018 r. największy polski bank jest partnerem głównym rozgrywek i ma zastąpić Lotto (markę Totalizatora Sportowego) jako sponsor tytularny. Po nieco ponad pół roku związku z piłkarskimi rozgrywkami bank może być zadowolony — wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Sponsoring Insight.

— PKO BP nie jest jeszcze sponsorem tytularnym, a klienci już mają dość wysoką świadomość tego, że jest związany z Ekstraklasą. Na pytanie o to, jaki bank jest sponsorem Ekstraklasy, PKO BP było spontanicznie wskazywane przez ponad 16 proc. ankietowanych, a w przypadku klientów PKO BP było to 22 proc. Jak na ten etap współpracy to zaskakująco dobry wynik — ocenia Michał Gradzik, partner zarządzający w Sponsoringu Insight.

Współpraca branży finansowej z futbolem to w innych krajach częsty widok — wieloletnim sponsorem tytularnym angielskiej Premier League był bank Barclays, w Hiszpanii trzy lata temu Santander zastąpił w tej roli bank BBVA. W Polsce instytucje finansowe od sportu zawodowego raczej stroniły.

— Były pojedyncze przypadki współpracy: Polbank, a potem Raiffeisen sponsorował Justynę Kowalczyk, Pekao miało własny turniej tenisowy, a BZ WBK pojawiał się przy kadrze piłkarskiej. Wejście PKO BP do Ekstraklasy to jednak pierwszy poważny ruch, a bank — np. wprowadzając karty płatnicze z herbami klubów — stara się wykorzystać potencjał rozgrywek do promocji i zdobywania klientów. Radzi sobie z tym dobrze, a klienci odbierają ten sponsoring pozytywnie, co może skłonić kolejne instytucje finansowe do inwestycji w sport — mówi Michał Gradzik.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy