PKO TFI celuje w 20 mld zł

Grzegorz Nawacki
26-10-2007, 00:00

Nowy prezes PKO TFI ma ostrożną wizję rozwoju. Mierzy w pierwszą trójkę, w czym mają pomóc bezpieczne fundusze.

Nowy prezes PKO TFI ma ostrożną wizję rozwoju. Mierzy w pierwszą trójkę, w czym mają pomóc bezpieczne fundusze.

Miesiąc temu Cezary Burzyński zastąpił Tomasza Bogutyna na stanowisku prezesa PKO TFI, czwartego gracza na rynku funduszy inwestycyjnych. Były prezes znany był z odważnych zapowiedzi o tym, że w niedalekiej perspektywie PKO zostanie liderem rynku. Jego następca jest dużo ostrożniejszy w deklaracjach.

— Nie ścigamy się z konkurencją, ale myślę, że jest kwestią miesięcy, kiedy wskoczymy na trzecie miejsce. Nie staramy się za wszelką cenę zostać liderem i nie będziemy na siłę zwiększali sprzedaży. Jestem jednak przekonany, że jeśli utrzymamy dobre wyniki funduszy, a nowe trafią w oczekiwania klientów, to sprzedaż pozostanie na obecnym, wysokim poziomie — mówi Cezary Burzyński.

Prezes dodaje, że do końca roku aktywa jego TFI powinny się zbliżyć do 20 mld zł (dziś ma 15,3 mld zł). Plan wydaje się realny, bo PKO w tym roku jest bezapelacyjnym liderem sprzedaży. W ciągu dziewięciu miesięcy klienci wpłacili do jego funduszy 7,32 mld zł. W tym tygodniu do bankowych okienek trafił fundusz parasolowy. I to na razie koniec nowości produktowych. Nowe fundusze pojawią się dopiero w przyszłym roku.

— Z rozmów z pracownikami banku wiem, że jest zapotrzebowanie na bezpieczne produkty. Klienci banku PKO BP są wyjątkowo wrażliwi na kwestie bezpieczeństwa i rzetelności funduszy. Dlatego przygotowujemy fundusze, które się sprawdzą w czasach zmiennej koniunktury — mówi Cezary Burzyński.

Prezes nie chce powiedzieć, co to za fundusze. Według naszych informacji, jednym z rozważanych jest fundusz nieruchomości, a także tzw. aktywnej alokacji, który w zależności od sytuacji rynkowej przerzuca aktywa między akcjami a obligacjami.

Obecnie PKO TFI koncentruje się na ulepszaniu sprzedaży.

— Podwajamy siły zespołu sprzedażowego, który ma niełatwe zadania szkolenia sprzedawców w ogromnej liczbie oddziałów w całym kraju — dodaje prezes PKO TFI.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Nawacki

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / PKO TFI celuje w 20 mld zł