PKP Intercity podpisały kontrakt na modernizację 115 wagonów

PAP
opublikowano: 14-08-2013, 15:24

Kontrakt na modernizację 115 wagonów podpisały w środę PKP Intercity z konsorcjum zakładów Pesa S.A. Bydgoszcz i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Modernizacja będzie kosztować prawie 323,5 mln zł, a połowę kwoty uzyskano z funduszy unijnych.

Podpisana w środę umowa dotyczy większej części największego w historii PKP Intercity przetargu na modernizację wagonów. Całe przedsięwzięcie obejmuje w sumie modernizację 150 wagonów kosztem prawie 413 mln zł, a umowy dotyczące modernizacji pozostałych wagonów zostaną podpisane po weryfikacji postępowania przetargowego przez Urząd Zamówień Publicznych.

Jak zapowiedział w środę Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity, za miesiąc do Bydgoszczy trafią pierwsze wagony przeznaczone do odbudowy. Ponownie wykorzystane będą jedynie zregenerowane podwozia i budy starych wagonów, a reszta elementów i wyposażenie będą całkowicie nowe.

"Modernizacja obejmie wagony przedziałowe i bezprzedziałowe 1 i 2 klasy, jak również wagony sypialne, z miejscami do leżenia oraz barowe. Nowy tabor przeznaczony będzie dla pociągów obsługujących południowe i zachodnie rejony Polski" - poinformował Malinowski.

Wagony standardowo zostaną wyposażone m.in. w klimatyzację, gniazdka elektryczne, WC z zamkniętym obiegiem oraz urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej. W ramach modernizacji pojawią się również udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz rowerzystów.

Po modernizacji wagony będą dostosowane do jazdy z prędkością 160 km/h, co pozwoli przewoźnikowi w pełni wykorzystywać możliwości eksploatacyjne obecnie modernizowanych linii kolejowych E-30 (fragment Wrocław-Katowice-Kraków) i E-59 (fragment Wrocław-Poznań-Szczecin). Umożliwi to skrócenie czasu podróży z Przemyśla do Szczecina o prawie cztery godziny. Wykonawca zamówienia od momentu wejścia w życie umowy będzie miał 24 miesiące na realizację projektu.

"Wchodzimy w nowe czasy: zmodernizowane wagony oferują naszym pasażerom komfort na poziomie najlepszych standardów europejskich. Pozwolą one sformować 24 pociągi: 20 dziennych i cztery nocne" - podkreślił Malinowski.

Prezes PKP Intercity przypomniał, że jego spółka realizuje obecnie projekty taborowe warte 4,1 mld zł, wykorzystując środki Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Fundusze unijne pokryją połowę kosztów modernizacji wagonów przez Pesa S.A.

Jak powiedział PAP Malinowski, w ciągu najbliższych dwóch-trzech tygodni zostanie ogłoszony wynik prowadzonego już od dłuższego czasu przetargu na dostawę 20 elektrycznych zestawów trakcyjnych. W najbliższych tygodniach firma zamierza także ogłosić przetarg na dostawę kolejnych 20 pociągów tego typu.

Zarząd przewoźnika planuje, że w 2015 roku 70 proc. jego pociągów będzie sformowane z taboru nowego lub zmodernizowanego.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane