Płatne treści hulają w sieci

Karol JedlińskiKarol Jedliński
opublikowano: 2017-02-21 22:00
zaktualizowano: 2017-02-21 18:34

Umiejętny content marketing, czyli tworzenie i dystrybucja wartościowych treści w internecie, to jedno z najtrudniejszych, ale też najskuteczniejszych odgałęzień współczesnego marketingu.

Według szacunków „PB”, na podstawie danych IAB Polska oraz Netsprinta, wartość rynku reklamy kontekstowej w tym roku wyniesie ponad 350 mln zł, notując zwyżki na poziomie kilkudziesięciu procent r/r. Ten trend to w dużej mierze zasługa popularności Facebooka — 87 proc. polskich firm deklaruje, że właśnie tam w pierwszej kolejności umieszcza treści marketingowe. 65 proc. wybiera wysyłkę e-maili. W efekcie bardziej liczy się zasięg informacji (50 proc. wskazań) niż liczba publikacji na podstawie rozsyłanych treści (30 proc. wskazań).

80 proc. Taki odsetek polskich firm marketingowych korzysta z narzędzi marketingu treści.

33 proc.Taki odsetek polskiej branży reklamowej i PR-owej nie ma żadnej strategii prowadzenia działań z zakresu marketingu treści.

40 proc. Taka część branży marketingowej deklaruje wzrost wydatków na kontent marketing w 2017 r.

9 proc.Taki jest szacunkowy udział marketingu treści w całym torcie reklamy internetowej w Polsce.