Plato pomaga małym firmom

Marta Biernacka
12-02-2004, 00:00

Rusza program Plato, który pozwala małym i średnim przedsiębiorstwom zdobyć praktyczną wiedzę oraz kontakty.

W marcu zostanie uruchomiona kolejna edycja międzynarodowego programu wspierającego małe i średnie przedsiębiorstwa — Plato Polska. Będzie mogło z niego skorzystać 310 firm z województw dolnośląskiego i świętokrzyskiego oraz sąsiednich. Plato jest w większej części finansowany przez rząd Flandrii (Belgia) i odbywa się na podstawie umowy między Polską a Belgią.

Trzy filary

Plato łączy w sobie trzy elementy istotne dla funkcjonowania przedsiębiorstwa: wiedzę, doświadczenie i kontakty.

— Program składa się z pakietu szkoleń, które dotyczą budowania strategii, właściwego zarządzania personelem oraz tworzenia planu finansowego. Uczestnicy mają okazję do wymiany doświadczeń z opiekunami. Ponadto wchodzą w sieć kontaktów Plato — wyjaśnia Agnieszka Stefanienko, flamandzki koordynator projektu Plato.

Cykl trwa dziewięć miesięcy. Sesje odbywają się od marca do listopada w odstępie 3-4 tygodni. Sieć kontaktów Plato obejmuje ponad 4 tysiące małych i średnich firm w Europie.

— Daje to szansę na zdobycie nowych klientów, partnerów i dostawców — wylicza Agnieszka Stefanienko.

Szkolenia prowadzą polscy i belgijscy profesjonalni trenerzy.

— Nad przdsiębiorcami czuwają też opiekunowie. Są to zazwyczaj ludzie sami prowadzący firmy, znani praktycy i eksperci. Najczęściej jest to średnia lub wyższa kadra zarządzająca dużych firm — mówi Agnieszka Stefanienko.

Wśród opiekunów projektu były m.in. Fortis Bank czy Telenergo.

— Wdrażanie w firmach zdobytej przez przedsiębiorców wiedzy odbywa się równolegle ze szkoleniami. Stąd tak długie odstępy pomiędzy sesjami. Każda z nich kończy się wypracowaniem rozwiązań, które mają zostać zrealizowane. Opiekunowie odwiedzają firmy — opowiada Agnieszka Stefanienko.

Praktyczne efekty

Firma Nawomix z Suchego Lasu produkuje nawozy dla działkowców, ogrodników. Dzięki Plato w przedsiębiorstwie wdrożono innowacje w zarządzaniu, wprowadzono na rynek nową linię produktów.

Właścicielka restauracji Murna z Poznania otworzyła nowy lokal dzięki otrzymanemu kredytowi. Pomógł jej w tym dobrze przygotowany biznesplan.

— Klub Plato — firm, które skorzystały z projektu, liczy 500 członków — podkreśla Agnieszka Stefanienko.

Patronat medialny nad przedsięwzięciem sprawuje „Puls Biznesu”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Biernacka

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / Plato pomaga małym firmom