PLOTKI Z PARKIETU I OKOLIC
Cyfra+ szykuje program dla fanów gier
Wzbogaca się oferta medialna dla miłośników gier komputerowych. Oprócz kilkunastu pism dla zwolenników tego typu rozrywki już za kilka dni pojawi się kanał telewizyjny Game One, poświęcony w całości takiej zabawie. Będzie dostępny w ofercie platformy Cyfra+ i w sieciach kablowych. Game One na początek ma docierać do 700 tysięcy gospodarstw domowych. Program ma być nadawany cztery godziny dziennie od 20 do północy.
— Będzie to polskojęzyczny kanał skierowany głównie do młodzieży, regularnie korzystającej z komputerów i konsoli — informuje Paulina Krasińska z Canal+.
Polska wersja programu stanowi część powstałego w 1998 roku francuskiego kanału Game One, którego właścicielem jest Canal+ (50 proc.) i Infogrames ( 50 proc.). WP
Kot w worku bywa lepszy
Jakiś czas temu Henkel promował swoje kleje plakatem, na którym widniało hasło „Nie kupuj kota w worku”. W odpowiedzi na to hasło w konkurencyjnym, znanym z niestandardowych koncepcji reklamowych, Atlasie zrodził się pomysł, aby do niektórych worków z klejem tej firmy powkładać piłeczki, które przypominać miały główki kotów. Plan był następujący: rozwiesić plakaty z hasłem, które informowałoby o tym, że jeśli ktoś znajdzie kota w worku Atlasa, to wygra cenne nagrody. Tymczasem na plakatach Henkla widniałaby informacja: w naszym worku nie ma kota. Plan nie został zrealizowany, ponieważ przedstawiciele Atlasa uznali, że nie będą atakować konkurencji. Na zdjęciu Roman Rojek, wiceprezes Atlasa. RG
Dr Witt zamierza zdobyć koronę kontynentów
Andrzej Wojda, prezes firmy Dr Witt, wrócił ostatnio z Alaski, gdzie wraz z grupą wspinaczy, kierowaną przez Ryszarda Pawłowskiego, wchodził na Mount McKinley. Przygotowuje się teraz do zdobycia kolejnych szczytów.
— Wyprawa na Alaskę była jedną z najtrudniejszych, w jakich brałem udział. Przez długi czas pogoda nie dopisywała. Gdy jednak zdobyliśmy szczyt, niebo było czyściutkie — relacjonuje Andrzej Wojda.
Najwyższy szczyt Ameryki Północnej był drugim, który zamierzał do końca roku 2000 zdobyć prezes Dr Witta. Pierwszym było Kilimandżaro — najwyższa góra Afryki. Na styczeń zaplanował już wyprawę na najwyższy szczyt Antarktydy — Mount Vincent. W lutym wejdzie na Konkague — najwyższą górę Ameryki Południowej.
— Na przełom kwietnia i maja zaplanowałem wyprawę na Mont Everest. W lecie zdobędę jeszcze Elbrus, a na jesieni Piramidę Carstens — opowiada Andrzej Wojda.
Powodzenia. AL
Kosmetyki zastąpią słońce
Zdaniem Katarzyny Wójcickiej, prezesa firmy kosmetycznej Idea 25, do właściwej pielęgnacji i ochrony skóry najtrudniej przekonać młode kobiety. Jednak tegoroczna moda sprzyja producentom preparatów ochronnych. Dużym zainteresowaniem zarówno młodych dziewczyn, jak i dojrzałych kobiet, cieszą się kosmetyki do „złotego” makijażu ciała. Preparaty te nawilżają skórę i chronią ją przed szkodliwym działaniem promieni UV, a jednocześnie dają efekt dekoracyjny. Na rynku dostępne są nie tylko „złote” kosmetyki firmy Estee Lauder. Również nasi producenci poszli w tym kierunku. Idea 25, partner Jolanty Kwaśniewskiej w akcji „zdążyć przed rakiem”, zaproponowała paniom w każdym wieku serię do makijażu ciała „słoneczny pył”.
— Statystyka zachorowalności na raka skóry na świecie dowodzi, że lepiej się chronić, niż wystawiać na działanie promieni słonecznych — dowodzi Katarzyna Wójcicka KG