PM Point Group kupiła "Wprost"

DI, ESPI
opublikowano: 2009-12-29 14:37

PMPG podpisała umowę z Qebonto Holdings Ltd (Cypr), reprezentowaną przez Amadeusza Króla, na mocy której nabyła 80 udziałów o łącznej wartości nominalnej 40000 zł, co stanowi 80 proc.  kapitału zakładowego i taki sam procent głosów na Zgromadzeniu Wspólników, w spółce Agencja Wydawniczo - Reklamowa "WPROST".

Łączna cena zakupionych udziałów wynosi 8 072 500 zł.

PMPG sfinansuje transakcję środkami własnymi.

"Zakup udziałów w A.W.R. "WPROST" istotnie wpłynie na pozycjonowanie PMPG na rynku mediowym,
gdyż stanowi uzupełnienie portfolio GK PMPG, właściciela rozpoznawalnych marek, silnie związanych z jasno określonym kręgiem odbiorców o brakujący tytuł opiniotwórczy, jakim jest ogólnopolski tygodnik społeczno-informacyjny "Wprost". Przynajmniej raz w miesiącu sięga po niego ponad 2,6 miliona czytelników. Co czwarty czytelnik (24 proc.) to mieszkaniec dużego, ponad półmilionowego miasta; połowa z nich (49,7 proc.) ma wyższe wykształcenie; co piąty (21 proc.) to dyrektor lub właściciel prywatnej firmy. W rankingu za czerwiec 2009 Instytutu Monitorowania Mediów, tygodnik Wprost znalazł się wśród dziesięciu najczęściej cytowanych mediów oraz na drugim miejscu wśród tygodników opinii. Według danych cennikowych Expert Monitora (bez uwzględniania rabatów i autopromocji) w ub. r. "Wprost" (AWR "Wprost") zarobiło 98,7 mln zł. Dla porównania - "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) - 123,2 mln zł i "Polityka" ("Polityka" Spółdzielnia Pracy) - 108,1 mln zł" - napisała spółka w komunikacie