Łączna cena zakupionych udziałów wynosi 8 072 500 zł.
PMPG sfinansuje transakcję środkami własnymi.
"Zakup udziałów w A.W.R. "WPROST" istotnie wpłynie na pozycjonowanie PMPG na
rynku mediowym,
gdyż stanowi uzupełnienie portfolio GK PMPG, właściciela
rozpoznawalnych marek, silnie związanych z jasno określonym kręgiem odbiorców o
brakujący tytuł opiniotwórczy, jakim jest ogólnopolski tygodnik
społeczno-informacyjny "Wprost". Przynajmniej raz w miesiącu sięga po niego
ponad 2,6 miliona czytelników. Co czwarty czytelnik (24 proc.) to mieszkaniec
dużego, ponad półmilionowego miasta; połowa z nich (49,7 proc.) ma wyższe
wykształcenie; co piąty (21 proc.) to dyrektor lub właściciel prywatnej firmy. W
rankingu za czerwiec 2009 Instytutu Monitorowania Mediów, tygodnik Wprost
znalazł się wśród dziesięciu najczęściej cytowanych mediów oraz na drugim
miejscu wśród tygodników opinii. Według danych cennikowych Expert Monitora (bez
uwzględniania rabatów i autopromocji) w ub. r. "Wprost" (AWR "Wprost") zarobiło
98,7 mln zł. Dla porównania - "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) - 123,2
mln zł i "Polityka" ("Polityka" Spółdzielnia Pracy) - 108,1 mln zł" - napisała
spółka w komunikacie