Pociągiem krócej

znacznie skróci się czas przejazdu pociągów PKP Intercity i regionalnych

30 mld zł — to wartość inwestycji grupy PKP z ostatnich lat. Kosztem 25 mld zł powstało 750 nowych stacji i peronów, a 600 obiektów zostało doposażonych i upiększonych. 4 mld zł kosztowały nowy tabor (60 elektrycznych zespołów trakcyjnych) i modernizacja ponad 260 wagonów, a 1 mld zł — 88 inwestycji dworcowych. Dzięki temu znacznie skróci się czas przejazdu pociągów PKP Intercity i regionalnych.

W nowym rozkładzie jazdy, czyli od grudnia, znacznie lepsze ma być skomunikowanie pociągów dalekobieżnych z aglomeracyjnymi, których ruch też ma się usprawnić.

PKP Intercity zapowiada o 20 proc. więcej połączeń (365 pociągów zamiast 302). Przewoźnik obiecuje też tanie bilety: na trasie Poznań — Kraków i Wrocław — Trójmiasto od 46,90 zł, od 59 zł pendolino z Warszawy do Bielska-Białej, nowiutkim flirtem z Warszawy do Olsztyna za 39,90, a do Bydgoszczy za 42 zł. 25 zł będzie kosztował przejazd ze stolicy do Łodzi, a o 5 zł drożej dartem do Białegostoku. Sprawniejszy ma być także system sprzedaży elektronicznej, przez internet będzie można kupić m.in. bilet z przesiadką.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Pociągiem krócej