Na Netflixie zadebiutują m.in. produkcje ze studiów The Ringer i Spotify Studios, takie jak The Bill Simmons Podcast, The Zach Lowe Show, The Rewatchables, Conspiracy Theories oraz The Big Picture. Od momentu startu współpracy pełne odcinki programów Billa Simmonsa będą publikowane wyłącznie na Spotify i Netflixie – na YouTube pojawią się jedynie wybrane fragmenty. Wersje audio nadal będą dostępne na różnych platformach podcastowych.
Algorytmy TikToka i YouTube’a napędzają popularność podcastów wideo
– Od popkultury i stylu życia po kryminały i sport – ta starannie wybrana kolekcja podcastów wideo wnosi do Netflixa nowe głosy i świeże perspektywy – powiedziała Lauren Smith, wiceprezes ds. licencji i strategii programowej w Netflixie.
Podcasty, które zaczynały jako medium dźwiękowe, coraz śmielej przenoszą się do świata wideo, korzystając z algorytmów napędzających takie platformy jak TikTok, YouTube czy Instagram. Według danych Edison Research aż 77 proc. nowych słuchaczy podcastów deklaruje, że ogląda ich wersje wideo, a sam YouTube przyciąga co miesiąc ponad miliard takich widzów.
Pomysł rozszerzenia oferty Netflixa o podcasty wideo nie jest nowy – współdyrektor generalny platformy Ted Sarandos, który zasiada też w zarządzie Spotify, już wcześniej sugerował, że tego typu treści mogą się tam pojawić. Netflix ma za sobą pierwsze eksperymenty – udostępnił już dwa specjalne odcinki programu Kill Tony, w którym komik Tony Hinchcliffe prowadzi cotygodniowy stand-up z udziałem amatorów.
Spotify rozwija segment wideo i przyciąga twórców z YouTube’a
Spotify, pionier streamingu muzyki i jeden z głównych graczy na rynku podcastów, od kilku lat stawia również na format wideo. Firma przekształciła większość własnych produkcji w wersje wideo i uruchomiła program zachęcający twórców z YouTube’a do publikowania materiałów na jej platformie. Podczas prezentacji wyników za drugi kwartał współzałożyciel i szef Spotify Daniel Ek poinformował, że w serwisie dostępnych jest już ponad 430 tys. podcastów wideo, które obejrzało łącznie ponad 350 mln użytkowników.
Na Spotify format wideo pozostanie finansowany z reklam, natomiast na Netflixie będzie dostępny bez reklam – przynajmniej dla subskrybentów planu premium.