Podpowiedzą, jak rozkręcić turystykę medyczną

Marta Bellon
opublikowano: 21-03-2013, 00:00

Przedsiębiorcy z Krakowa z branży medycznej mają szansę dowiedzieć się, co zrobić, by pacjenci z zagranicy przyjeżdżali leczyć się w Polsce.

26 marca — to data, którą powinny zapisać w kalendarzu firmy z Krakowa, zainteresowane przystąpieniem do programu promującego polskie usługi medyczne wśród obcokrajowców. Tego dnia Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych razem z firmą AMEDS Centrum oraz Biurem ds. Ochrony Zdrowia UMK organizują szkolenie na temat promocji polskiej turystyki medycznej. Odbędzie się ono w Sali Obrad Rady Miasta Krakowa (pl. Wszystkich Świętych 3-4). Spotkanie jest bezpłatne. Aby wziąć w nim udział, należy wysłać zgłoszenie drogą elektroniczną na adres Biura ds. Ochrony Zdrowia UMK: bz.umk@um.krakow.pl.

Według szacunkowych danych w pierwszej połowie 2010 r. zagraniczni pacjenci wydali w Polsce ponad 0,5 mld zł. Najczęściej z usług medycznych w Polsce korzystają mieszkańcy Niemiec, Skandynawii, Rosji, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Przyciąga ich przede wszystkim znacznie niższy niż na rodzimym rynku koszt leczenia — różnice w cenie sięgają nawet do 80 proc. w stosunku np. do Wielkiej Brytanii, Niemiec czy Stanów Zjednoczonych, oraz łatwy dostęp do specjalistów i wysoka jakość usług.

Plan promocji turystyki medycznej pod hasłem: „Przygotowanie oraz realizacja koncepcji branżowego programu promocji branży turystyki medycznej”, będzie finansowany w ramach projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki. Kampania promocyjna dotyczy przede wszystkim Polski oraz Danii, Szwecji, Norwegii, Niemiec, Rosji, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. W planach są m.in. kampanie reklamowe, udział w targach, organizacja zagranicznych misji gospodarczych oraz indywidualnych spotkań biznesowych, a także szkoleń dla przedsiębiorców z branży turystyki medycznej z zakresu marketingu i promocji na rynkach zagranicznych oraz obsługi pacjenta.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu