Podrożeją usługi kurierskie

Marcin Bołtryk
opublikowano: 12-05-2005, 00:00

Trwa wyrównywanie poziomu cen usług kurierskich między krajami UE. Oznacza to, że za przesyłki ekspresowe w Polsce zapłacimy więcej.

Na rynku usług transportu drogowego trwa wojna cenowa. Z uwagi na ścisły związek firm kurierskich z przewoźnikami drogowymi walka tych ostatnich musi przekładać się na ceny usług kurierskich. I rzeczywiście, większość firm zajmujących się doręczaniem przesyłek ekspresowych zeszła już do poziomu minimalnych marż.

Bez walki…

Jednak zdaniem Rafała Nawłoki, dyrektora sprzedaży w Masterlink Express, wśród kurierów nie może być mowy o wojnie cenowej.

— Szaleństwa cenowe wynikają raczej z pozycjonowania się firm w różnych kategoriach usług. Oczywiście, czasem się zdarza, że jedna firma zaproponuje nierealnie niskie ceny, ale nie nadąża za nimi jakość. To bardziej związane z jakimiś krótkoterminowymi celami niż ekonomiką — przekonuje Rafał Nawłoka.

Dodaje, że Masterlink, jako firma stabilna, istniejąca już dosyć długo na rynku, ma także stabilną politykę cenową, której celem nie jest zaproponowanie najniższych cen, ale zaoferowanie najlepszej jakości.

...znaczy drożej

Cena usługi kurierskiej na pewno będzie się zbliżała do poziomu cen obowiązujących w Europie Zachodniej. Będzie więc raczej rosła, choćby ze względu na wysokie koszty paliwa, które będą miały decydujący wpływ na średni poziom cen na rynku.

— Po wejściu Polski do UE pojawiło się wielu nowych klientów, którzy współpracują z firmami kurierskimi na Zachodzie. Te duże firmy mają możliwość porównywania poziomu cen między krajami, a różnica jest drastyczna. Na pewno pojawi się nacisk na unifikację — przewiduje Rafał Nawłoka.

Trudno określić poziom średniej ceny na rynku usług kurierskich. Firmy kurierskie bardzo często stosują specjalne oferty bądź rabaty dla swoich klientów.

— Dodatkowo cena uzależniona jest od stopnia skomplikowania usługi — dodaje Rafał Nawłoka.

Zbigniew Ptaszyński, dyrektor ds. operacyjnych GLS Poland, wyjaśnia, że wysokość ceny najczęściej zależy od ilości wysyłanych paczek oraz wykorzystywanych usług dodatkowych.

W ciągu ostatnich kilku lat ceny usług kurierskich spadały, co wiązało się z dążeniem przedsiębiorców do optymalizacji kosztów. Etap ten mamy już za sobą.

— W tej chwili na rynku dominują czynniki, które powodują, że cena nie może spadać. Mam na myśli koszty wynagrodzenia kurierów i paliwa — mówi Rafał Nawłoka.

Kurierzy nie chcą wojny cenowej. Większość działających na naszym rynku przedsiębiorstw to regionalne oddziały międzynarodowych koncernów.

— To pozwala na utrzymanie cen na jednakowym poziomie przy jednoczesnym zapewnieniu stałego poziomu jakości w całej grupie — przekonuje Zbigniew Ptaszyński.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Podrożeją usługi kurierskie