Podwójne złoto Handlowego

Eugeniusz TwarógEugeniusz Twaróg
opublikowano: 2015-12-17 22:00

Bank od dawna obsługuje zamożnych klientów, ale dopiero teraz otwiera drzwi klubu dla naprawdę bogatych.

3 mln zł na koncie w Handlowym — taki jest bilet wstępu do klubu najzamożniejszych klientów banków. Citi uruchamia usługi private banking z prawdziwego zdarzenia. Wcześniej oferował obsługę klientów z zasobnymi portfelami (co najmniej 300 tys. zł) w ramach oferty CitiGold. Teraz jednak otwiera drzwi do klubu prawdziwych bogaczy: CitiGold Private Client.

Sławomir S. Sikora, prezes Banku Handlowego
Fot: Tomasz Pikuła, Puls Biznesu

Różnica w nazwie stosunkowo niewielka, ale w ofercie ogromna. — Głównym wyznacznikiem oferty jest wprowadzenie globalnych rozwiązań finansowych, takich jak spersonalizowane doradztwo inwestycyjne oraz usługi maklerskie. Klient ma możliwość uzyskania „szytych na jego miarę” rekomendacji na akcje z 20 giełd na całym świecie.

Oferta obejmuje też m.in. rozwiązania walutowe — wyjaśnia David Mouille, wiceprezes Citi Handlowy, odpowiedzialny za segment bankowości detalicznej. Klient z segmentu private dostanie do asysty zespół specjalistów: menedżera inwestycyjnego, eksperta od rynków walutowych, obligacji i maklera. Do tego w portfelu znajdzie World Elite, kartę do konta z wieloma funkcjami: od nielimitowanego priority pass w salonikach VIP na lotniskach, przez darmową podwózkę limuzyną z lotniska, na zniżkach w drogich sklepach kończąc. Handlowy nie podaje, ilu obecnie ma „złotych” klientów.

Twierdzi natomiast, że spośród nich 10-15 proc. to osoby kwalifikujące się do klubu „private”. Według banku, w całym kraju ludzi zamożnych, pasujących do tej kategorii, jest 40-50 tys. Uruchamiając usługi Citigold Private Client, Handlowy z jednej strony staje się pełnoprawnym członkiem Citigroup, bo ma już w ofercie pełny pakiet produktów oferowanych pod każdą szerokością, a z drugiej pokazuje drogę, jaką pokonali Polacy w ostatnich latach. Stali się na tyle zamożni i w takiej liczbie, że warto zaoferować im private banking. Generalnie Citigroup na całym świecie koncentruje się właśnie na ludziach będących na dorobku. W języku korporacyjnym określa się ich mianem „budujących nowe majątki”.

Z myślą o nich Handlowy, w ramach testów, stworzył rachunek Citi Priority, dla osób z zarobkami powyżej 5 tys. zł. Podobne konta Citi będzie otwierać w innych krajach. W Polsce, według badań „The Economist”, do 2020 r. liczba gospodarstw o majątku 0,4—8 mln zł wzrośnie z 717 tys. do ponad 2 mln. W ramach strategii Handlowy bierze na celownik dziewięć największych miast i około 14 proc. naszego społeczeństwa.