Sprzedaż aut osobowych w lutym 2013 wyniosła o 1,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku — podał Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Polacy w lutym zarejestrowali prawie 24 tys. nowych samochodów osobowych, czyli o 8,5 proc. mniej niż w styczniu. W sumie przez dwa pierwsze miesiące daje to 50,2 tys. nowych aut osobowych i osobowych z homologacją ciężarową.

Dla producentów był to najlepszy luty od 2009 r., ale Samar podkreśla, że prawie o połowę spadła dynamika wzrostu rynku, bo na koniec stycznia wzrost rejestracji rok do roku wyniósł 8,5 proc. Liderem pozostała Skoda z wynikiem ponad 6,8 tys. rejestracji nowych aut osobowych. To o 6,3 proc. więcej niż w lutym 2012 r., ale jej udział w rynku spadł do 13,6 proc. z prawie 16 proc. w styczniu.
Na drugim miejscy był Volkswagen — w styczniu zarejestrowano niecałe 4,8 tys. aut osobowych tej marki, czyli o prawie 43 proc. więcej niż rok wcześniej. Ale też stracił nieco udziału w rynku w stosunku do stycznia, chociaż tylko 0,5 pkt proc. Trzecie miejsce przypadło Fordowi, który, sprzedając 3,6 tys. nowych aut, zepchnął z podium Toyotę (niecałe 3,6 tys. aut w lutym, Amerykanie prześcignęli Japończyków o 45 aut).