Polacy płacą za zdrowie

Urszula Światłowska, Katarzyna Grzymała
26-09-2005, 00:00

Rynek usług prywatnej opieki zdrowotnej z roku na rok rozwija się coraz dynamiczniej. Wzbogaca się też oferta prywatnych placówek.

Nic tak nie sprzyja rozwojowi jak konkurencja. A ta jest duża, bo i jest o co się bić. Publiczne placówki służby zdrowia często nie nadążają za podstawowymi potrzebami pacjentów, ci zaś stają się coraz bardziej wymagający. Szukają nowoczesnego sprzętu, miłej i profesjonalnej obsługi, estetycznych wnętrz, a przede wszystkim wysokiej jakości usług. Te zaś najłatwiej znaleźć w prywatnych przychodniach. Powody, dla których prywatna służba zdrowia rozwija się dynamicznie, są więc oczywiste.

Podzieleni na grupy

— Większość firm zajmujących się prywatną opieką medyczną zanotowała wzrost przychodów o 15-20 proc. — mówi Marcin Halicki, prezes Grupy Luxmed i Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Prywatnej Służby Zdrowia (OZPPSZ).

A skoro pacjenci uciekają do prywatnych przychodni, te wprowadzają coraz to nowe udogodnienia. Szczególnie dochodową grupą klientów są biznesmeni. Dlatego powstają specjalne programy skierowane właśnie do nich, np. Enelmed wprowadził program 24 godziny dla zdrowia. W dobę można ocenić stan zdrowia, przeprowadzić kompleksowe badania, a na koniec dostać zalecenia od lekarza. Zresztą to nie jedyny program profilaktyczny. Opracowano też specjalne zestawy badań dla trzydziestolatków, młodych matek, palaczy i VIP-ów. I oczywiście abonamenty — dla klientów prywatnych i korporacyjnych.

Pakiet bez kolejki

Kilka lat temu takie pakiety swoim pracownikom zapewniały przede wszystkim zachodnie korporacje. Teraz to się zmieniło.

— Obserwujemy coraz większe zainteresowanie małych i średnich przedsiębiorstw ofertą pakietów dla pracowników. Szefowie firm coraz częściej dostrzegają sens skorzystania z oferty prywatnych placówek — twierdzi Agnieszka Szpara, prezes spółki Medicover i wiceprezes OZPPSZ.

Dlatego oferta się poszerza. Podstawową opiekę medyczną można mieć już za 30-50 zł miesięcznie, standardową za 100-200 zł. Dodatkową zachętą jest możliwość objęcia opieką rodziny. Polacy przychylniej patrzą na ofertę prywatnej służby zdrowia, więc jej przedstawiciele robią, co mogą, by przyciągnąć do siebie klientów. A jest o co walczyć, bo rynek wart jest 65-70 mld zł rocznie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Urszula Światłowska, Katarzyna Grzymała

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / / Polacy płacą za zdrowie