Polacy wybierają rowery

DI
12-09-2018, 22:00

Producenci jednośladów zacierają ręce — rodacy coraz chętniej kupują tego typu pojazdy. Rośnie też liczba branżowych wydarzeń.

Według badań Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego w 2017 r. Polacy wydali na nowe jednoślady średnio 2263 zł — o 653 zł więcej niż rok wcześniej. Najczęściej wybierali rowery górskie — 34,64 proc. i miejskie — 26,01 proc. Pojazdy kupowali najchętniej w sklepach specjalistycznych (58,7 proc.) i ogólnosportowych (22,1 proc.). Decyzję o zakupie podejmowali zwykle sami (82,6 proc.), rzadko korzystając z pomocy specjalistów (7,6 proc.). Częściej słuchali znajomych lub rodziny (9,1 proc.).

Rozwój branży przyczynia się także do dynamicznego rozkwitu specjalistycznych wystaw. Jedną z nich są rozpoczynające się dzisiaj targi Kielce Bike Expo, największe wydarzenie rowerowe w Europie Środkowej i Wschodniej.

— Polska jest czwartym producentem rowerów w Europie. Od blisko dekady obserwujemy zmiany na tym rynku. Co roku, planując wystawę, dokładnie badamy trendy i branżowe nowości. My sami, ale przede wszystkim nasi wystawcy dobrze wykorzystaliśmy boom, który towarzyszył nam w 2015 r. Tegoroczna edycja imprezy przyciągnęła 230 firm z 15 krajów, a ekspozycja zajmie powierzchnię 11 tys. mkw., co pokazuje potencjał branży — mówi Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Polacy wybierają rowery