Polki chcą programować

opublikowano: 30-08-2018, 22:00

Kobiety coraz śmielej wkraczają w świat technologii. Zachęcają je do tego liczne organizacje i programy inspiracyjne.

W branży technologii informacyjnych dominują mężczyźni. Jednak ta tendencja zaczyna ulegać zmianom. Jak wynika z danych resortu gospodarki, do 2020 r. płeć piękna będzie stanowić 15 proc. wszystkich osób zatrudnionych w tym sektorze. Pomagają w tym również prężnie działające organizacje, promując zawody informatyczne wśród żeńskiej części społeczeństwa. Mówiąc o takich przedsięwzięciach,warto wymienić m.in. Women in Technology, czyli społeczność kobiet, które łączy zamiłowanie do technologicznych rozwiązań. Przykładem z rodzimego podwórka są Geek Girls Carrots, tworzące przestrzeń, w której profesjonalistki wspomagają panie stawiające pierwsze kroki w branży — wymieniają się wiedzą, doświadczeniami i wspólnie promują nowe technologie w swoim otoczeniu.

iStock

Na kierunkach informatycznych oraz w szkołach programowania uczy się coraz więcej kobiet. W roku akademickim 2017/18 odnotowano największy wzrost liczby studentek wybierających specjalizację informatyczną. Obecnie stanowią one 14,3 procent wszystkich żaków na kierunkach IT — wynika z raportu „Kobiety na politechnikach 2018”, zrealizowanego przez Fundację Edukacyjną Perspektywy. Warto dodać, że to aż o 12 proc. więcej niż rok wcześniej.

Jak zaznaczają twórcy badania, to efekt zwiększającej się świadomości dotyczącej atrakcyjności kształcenia na kierunkach informatycznych oraz działań promocyjnych skierowanych do kobiet. Należy tu wymienić m.in. największy polski program inspiracyjny dla studentek informatyki — IT for SHE.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane