Polowanie na klientów

Beata Tomaszkiewicz
opublikowano: 21-11-2006, 00:00

DB PBC w końcu ruszyło. Rośnie sprzedaż, a przy okazji zyski. Szef spółki zapowiada, że to początek lepszych czasów.

Fundusze własne DB PBC w tym roku wzrosną do 397 mln zł. Stanie się to w wyniku rejestracji akcji o wartości emisyjnej 200 mln zł, objętych w całości przez niemieckiego inwestora — DB PGK z grupy Deutsche Bank. Przesunie to spółkę o kilka oczek do góry na liście największych banków.

— Obecnie nasz współczynnik wypłacalności przekracza 10 proc. Gdyby rejestracja emisji odbyła się już dziś, wyniósłby nieco ponad 17 proc. Taki poziom współczynnika pozwoli nam na jeszcze szybszy rozwój — podkreśla Marek Kulczycki, prezes DB PBC.

Same inwestycje

Zalecanym dla banków współczynnikiem wypłacalności jest 8 proc., jednak DB PBC został zobowiązany przez Komisję Nadzoru Bankowego, że do końca 2006 r. będzie utrzymywał ten współczynnik na poziomie 12 proc. Od przyszłego roku powinien już mieć go na zalecanym poziomie.

— Kapitału na dalszy rozwój powinno nam wystarczyć na cały 2007 r. — twierdzi Marek Kulczycki.

A plany DB PBC ma szerokie.

— Do końca tego roku chcemy obsługiwać 100 tys. klientów, co oznacza blisko 15-procentowy wzrost. Planujemy, że pod koniec 2008 r. będziemy obsługiwali 200 tys. — mówi Marek Kulczycki.

Takie wzrosty ma zapewnić bankowi nowo budowana sieć oddziałów. W pierwszym kwartale bank zakończył jej podwajanie — do 65 placówek. W tym roku zatrudnił także 50 agentów do sprzedaży produktów i ma ich 177.

— W drugiej połowie przyszłego roku rozważymy kolejną rozbudowę sieci. Na razie musimy dać szansę zwrotu z inwestycji oddziałom otwartym w tym roku. Przyglądamy się także bankom tworzącym sieci franczyzowe. W przyszłym roku zastanowimy się nad wejściem także na ten rynek — zapowiada Marek Kulczycki.

W związku z planami inwestycyjnymi zarząd zaproponuje akcjonariuszowi pozostawienie całego zysku w banku.

Koniec minusów

Nie bez dumy szef spółki podkreśla, że w tym roku w każdym kolejnym kwartale DB PBC jest na plusie. Spółka zarobiła już na czysto 18,8 mln zł.

— A to czwarty kwartał jest zawsze dla nas najlepszy. Dlatego liczymy na jeszcze szybszą sprzedaż. Końcowy wynik będzie jednak pochodną zarówno wypracowanych zysków, jak i wydatków na inwestycje. Na razie w tym roku udało nam się osiągnąć 87-procentowy wzrost kredytów i obecnie mamy ich w portfelu 3,2 mld zł. Najszybciej zwiększał się portfel hipoteczny, ale także kredyty firm rosły bardzo dobrze — mówi Marek Kulczycki.

Depozyty rosły wolniej — o 50 proc., i też jest ich 3,2 mld zł, co oznacza, że w całości akcja kredytowa finansowana jest z depozytów.

W przyszłym roku DB PBC zamierza poszerzyć ofertę kredytową o karty kredytowe, chce także wykorzystać kanały elektroniczne do sprzedaży jednostek funduszy inwestycyjnych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Beata Tomaszkiewicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu