Polowanie (na) Miraculum

Alina Treptow
opublikowano: 2015-02-05 00:00

Spółka chce konsolidować rynek kosmetyczny. Wcześniej jednak poszuka sponsora.

Na rynku fuzji i przejęć Miraculum, giełdowa spółka kosmetyczna, będzie zarówno przedmiotem, jak i podmiotem. Do końca marca Rubicon Partners chce sprzedać blisko 31-procentowy pakiet akcji. Obecnie jest dwóch potencjalnych kupców — Mariza Dystrybucja, firma specjalizująca się w sprzedaży bezpośredniej kosmetyków, oraz RDM Partners, spółka powiązana z Moniką Nowakowską, obecną prezes Miraculum. Menedżerka już pracuje nad sfinansowaniem transakcji.

— Rozglądamy się za inwestorem, który byłby zainteresowany sfinansowaniem w praktyce dwóch transakcji — oprócz przejęcia pakietu akcji w Miraculum przejąłby jednocześnie pakiet akcji innej polskiej spółki kosmetycznej — tłumaczy Monika Nowakowska.

Miraculum ma na celowniku spółki z przychodami powyżej 50 mln zł. Plan jest taki, aby przychody całej grupy już w pierwszym roku po połączeniu przekroczyły 100 mln zł, dzięki czemu umocni pozycję negocjacyjną z kontrahentami.

— Rozmowy z kilkoma podmiotami trwają — potwierdza Monika Nowakowska. Według założeń, portfolio obu spółek mają się uzupełniać. Druga mogłaby specjalizować się

np. w pielęgnacji twarzy i ciała, czyli w segmencie, który pod rządami poprzedniego zarządu został w giełdowej spółce niemalże zredukowany (wycofywano ze sprzedaży produkty Miraculum).

— Ze względu na brak funduszy na razie nie planujemy powrotu z tymi produktami na półki. Chcemy natomiast przywrócić markę ekonomiczną kosmetyków do makijażu — Virtual, która w 2014 r. została wycofana z oferty — przypomina Monika Nowakowska. Spółka planuje też odbudować sprzedaż (na koniec września 2014 r. wobec września 2012 spadła o 18 mln zł) oraz zrestrukturyzować ok. 35 mln zł zadłużenia. W planach jest m.in. zrolowanie wszystkich zapadających w tym roku obligacji. © Ⓟ