W tym roku, jak podaje badająca rynek farmaceutyczy firma IQVIA, sezon pylenia roślin rozpoczął się wcześniej niż zazwyczaj, a okres jego największego nasilenia trwał dłużej. Już w kwietniu wartość sprzedaży preparatów na alergie wziewne była wyższa niż w poprzednich latach w „szczycie sezonu”, przypadającym na czerwiec. W rezultacie w całym okresie marzec-czerwiec wartość rynku produktów antyalergicznych była o 15,9 proc. wyższa, niż wynosiła średnia dla lat 2014-17 r. Łączna sprzedaż leków na receptę oraz łagodzących objawy alergii preparatów OTC (bez recepty) sięgnęła 201,5 mln zł. Największy udział w tym wyniku miała rodzima Polpharma, wyprzedzając międzynarodowe firmy farmaceutyczne Berlin-Chemie Menarini i UCB oraz polski Adamed.
201,5 mln zł Tyle w tym sezonie wydali Polacy na preparaty antyalergiczne. To o prawie 16 proc. więcej, niż wydawano średnio w ostatnich latach.
źródło: IQVIA