Polscy alergicy wydają więcej

Marcel Zatoński
26-08-2018, 22:00

Dobra pogoda to zła wiadomość dla alergików — a niezła dla producentów preparatów, które są do nich skierowane.

W tym roku, jak podaje badająca rynek farmaceutyczy firma IQVIA, sezon pylenia roślin rozpoczął się wcześniej niż zazwyczaj, a okres jego największego nasilenia trwał dłużej. Już w kwietniu wartość sprzedaży preparatów na alergie wziewne była wyższa niż w poprzednich latach w „szczycie sezonu”, przypadającym na czerwiec. W rezultacie w całym okresie marzec-czerwiec wartość rynku produktów antyalergicznych była o 15,9 proc. wyższa, niż wynosiła średnia dla lat 2014-17 r. Łączna sprzedaż leków na receptę oraz łagodzących objawy alergii preparatów OTC (bez recepty) sięgnęła 201,5 mln zł. Największy udział w tym wyniku miała rodzima Polpharma, wyprzedzając międzynarodowe firmy farmaceutyczne Berlin-Chemie Menarini i UCB oraz polski Adamed.

201,5 mln zł Tyle w tym sezonie wydali Polacy na preparaty antyalergiczne. To o prawie 16 proc. więcej, niż wydawano średnio w ostatnich latach.

źródło: IQVIA

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Polscy alergicy wydają więcej