Polska gra antywojenna pomaga dzieciom uchodźców

DI, PAP
04-04-2015, 14:10

350 dzieci uchodźców z Syrii otrzyma pomoc dzięki funduszom pozyskanym ze sprzedaży rozszerzenia do wielokrotnie nagradzanej gry „This War of Mine”, wyprodukowanej przez polską firmę 11 Bit Studios.

11 Bit Studios ogłosiła wstępne wyniki zakończonej 3 kwietnia akcji charytatywnej. Firma postanowiła przekazać cały przychód ze sprzedaży rozszerzenia „War Child Charity DLC” do gry „This War of Mine” organizacji charytatywnej War Child, pomagającej dzieciom z obszarów doświadczonych konfliktami zbrojnymi. Zarówno producenci, jak i zaangażowani w projekt artyści zrezygnowali ze swoich honorariów.

Rozszerzenie można było kupić poprzez serwis Steam w trzech wersjach cenowych: 0,99 euro, 9,99 euro i 19,99 euro. Zawartość wszystkich trzech wersji była identyczna – do kupującego należał wybór kwoty, która wesprze War Child. Najwyższą proponowaną cenę zdecydowała się wybrać prawie 1/3 kupujących.

Jak wynika z opublikowanych przez 11 Bit Studios informacji, zebrane środki mają pomóc 350 dzieciom uchodźców z Syrii, przebywającym w Iraku i Jordanii. Pieniądze zostaną przeznaczone m.in. na pomoc psychologiczną, zapewnienie dzieciom środków do życia, opłaty szkolne oraz na szkolenie nauczycieli w dotkniętych wojną rejonach.

Wydana w listopadzie 2014 r. antywojenna gra komputerowa „This War of Mine” spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem zarówno graczy, jak i branży. Gra zebrała liczne prestiżowe odznaczenia i nominacje do najważniejszych nagród branżowych, m.in. nagrodę za innowacyjność w plebiscycie SXSW Gaming podczas festiwalu South by Southwest oraz nagrodę publiczności podczas 17. edycji Independent Games Festival.

War Child jest działającą od 1993 roku organizacją zapewniającą pomoc dzieciom w obszarach doświadczonych konfliktami zbrojnymi. W 2013 roku wykazała wydatki w wysokości 5,23 mln funtów przy przychodzie 5,53 mln funtów. Bezpośrednia działalność pomocowa w 2013 roku stanowiła 80 proc. wszystkich wydatków organizacji, zaś 13 proc. wydatków pochłonęło zbieranie funduszy i powiązane inwestycje. Wyniki za rok 2014 nie są jeszcze znane.

11 Bit Studios współorganizowało już jedną zbiórkę funduszy na rzecz War Child. Odbyła się ona w styczniu tego roku i zgromadziła 4 619 dolarów. Firma zapowiada więcej akcji charytatywnych w przyszłości.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Polska gra antywojenna pomaga dzieciom uchodźców