Polska może być liderem

Małgorzata Grzegorczyk
opublikowano: 13-09-2010, 07:11

Już jesteśmy zagłębiem telewizorów. Czas pomyśleć o czymś, czego pozazdrości nam świat. Rządzie, obudź się!

Taka szansa pojawia się raz na wiele lat. Polska właśnie przed nią stoi.

— Możemy stać się jednym z trzech krajów na świecie, w którym zlokalizowanych będzie najwięcej zaawansowanych centrów usług zajmujących się np. wspieraniem decyzji w globalnych koncernach. Indie, obecny lider, na pewno będą w pierwszej trójce. Pytanie, kto jeszcze. Konkurujemy z Wielką Brytanią, Irlandią i Chinami, ale mamy duże szanse. Bitwa na jakość i wartość rozegra się w ciągu najbliższego roku-dwóch — przewiduje Jacek Levernes, prezes centrów usług Hewlett-Packard (HP) w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie oraz szef Zrzeszenia Liderów Usług Biznesowych (ABSL).

Jego zdaniem, w Indiach, gdzie jest największa liczba centrów usług, przejście do bardziej zaawansowanych procesów to naturalna kolej rzeczy. Ale pozostałe kraje muszą powalczyć, by ściągnąć centra wiedzy (KPO — knowledge process outsourcing oraz DS — decision support). Dla Polski jest to szansa na skok rozwojowy i prawdziwe przejście od produkcji do usług.

Więcej w poniedziałkowym Pulsie Biznesu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane