Amazon znany jest z tego, że stawia na innowacje, które stopniowo zmieniają doświadczenie zakupowe klienta. Jest pionierem wielu rozwiązań, które stosuje dziś większość sklepów internetowych, jak choćby proponowanie listy przydatnych dodatków lub akcesoriów, a także produktów podobnych. W trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego Mourad Taoufiki, country manager, Amazon.pl, w rozmowie z “Pulsem Biznesu” zdradza, jak gigant, który jest największym sprzedawcą detalicznym online, podchodzi do innowacji, a także jak dostosowuje się do polskich klientów:
– Musimy rozumieć, czego klient chce, jak robi zakupy na stronie, jakie przegląda kategorie, co myśli o naszych produktach, o cenach, czy całe doświadczenie zakupowe jest dla niego wygodne. To są drobne rzeczy, na które trzeba uważać każdego dnia, aby być pewnym, że klienci dostają to, co lubią i że będą wracać na platformę.