Pożyczki na bieżące wydatki i rozwój

Dorota ZawiślińskaDorota Zawiślińska
opublikowano: 2021-02-24 15:40

Kolejne pomysły będą mogły rozkwitnąć w makroregionie Polska Wschodnia dzięki preferencyjnemu wsparciu zwrotnemu. W puli jest 60 mln zł.

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) uruchomił kolejną transzę pieniędzy z programu „Przedsiębiorcza Polska Wschodnia — Turystyka”. O preferencyjne pożyczki mogą ubiegać się MŚP z branży turystycznej i sektorów z nią powiązanych. Co ważne, muszą działać w makroregionie Polski Wschodniej (woj. lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie). Przedsiębiorcy będą mogli przeznaczyć wsparcie na rozwój firm lub sfinansowanie wydatków związanych z bieżącą działalnością. W puli jest 60 mln zł. To oznacza, że na każde z pięciu województw przypada 12 mln zł. Pożyczek udzielają wybrani przez BGK pośrednicy finansowi.

Zastrzyk kapitału:
Zastrzyk kapitału:
Przemysław Cieszyński, członek zarządu BGK, mówi, że dotychczas z pożyczek skorzystało ok. 600 MŚP z makroregionu Polska Wschodnia.

Przedsiębiorcy będą mogli przeznaczyć preferencyjne wsparcie m.in. na budowę i remont bazy noclegowej, infrastruktury sportowo-rekreacyjnej i uzdrowisk. O pożyczki mogą ubiegać się również przedstawiciele biznesu zajmujący się rękodziełem i rzemiosłem oraz wytwarzaniem i sprzedażą ekologicznej żywności i produktów regionalnych.

– Nadchodząca wiosna i rozpoczynający się już wkrótce sezon turystyczny to dobry moment na rozwijanie działalności i szukanie nowych pomysłów. Chcemy, aby nisko oprocentowane pożyczki, udzielane na preferencyjnych warunkach, pomogły przedstawicielom branży turystycznej zrealizować planowane projekty – mówi Małgorzata Jarosińska-Jedynak, wiceminister funduszy i polityki regionalnej.

Przemysław Cieszyński, członek zarządu BGK, podkreśla, że beneficjentami pożyczek jest już ok. 600 MŚP. Otrzymały one łącznie ponad 100 mln zł.

– Najczęściej realizowanymi przedsięwzięciami były obiekty noclegowe, gastronomiczne i infrastruktura sportowo-rekreacyjna. Na podniesieniu jakości oferowanych usług zyskują nie tylko poszczególne regiony i jego mieszkańcy, ale przede wszystkim turyści – podsumowuje Przemysław Cieszyński.