PPWK stawia na nowinki

Katarzyna Latek
18-04-2007, 00:00

Producent map zamierza mocno wejść na rynek interaktywnego marketingu. Nie rezygnuje jednak z „drukowanej” działalności.

Producent map zamierza mocno wejść na rynek interaktywnego marketingu. Nie rezygnuje jednak z „drukowanej” działalności.

PPWK liczy, że dzięki przejęciu EL2 podbije rynek usług dodanych w telefonii ko-mórkowej. Chce wykorzystać bazę map oraz możliwości przejmowanej spółki.

Zarząd ma pomysły, których nikt w Polsce nie realizuje.

— Przyszłością marketingu jest reklama skierowana do konkretnego odbiorcy — wyjaśnia Andrzej Ziemiński, prezes spółki.

Takim pomysłem jest zintegrowanie usług nawigacyjnych z reklamą. Ich realizacja będzie możliwa między innymi dzięki urządzeniom łączącym GPS i telefonię komórkową.

Innym obszarem usług będą rozwijające się serwisy mapowe w komórkach. Zdaniem zarządu PPWK, ich firma ma przewagę nad konkurencją.

— Mamy bazę map i dużą grupę klientów korzystających z wydawnictw Copernicus. To 2 mln osób, które potencjalnie są także klientami usług nawigacyjnych — mówi prezes.

Papier nie na sprzedaż

Na rynku pojawiły się pogłoski, że spółka w przyszłości sprzeda tradycyjny biznes.

— Naszą podstawową działalnością jest dostarczanie informacji geograficznej, nie dzielimy jej na tradycyjną, zwaną też „papierową” i cyfrową. Tę samą bazę wykorzystujemy we wszystkich rodzajach prowadzonego biznesu. To nasz atut i nie zamierzamy się go pozbywać — mówi Andrzej Ziemiński.

Oprócz map spółka ma w ofercie także przewodniki.

— Te wydawnictwa zamierzamy udostępniać w wersjach innych niż tradycyjne. By zaoferować takie usługi, nasi konkurenci musieliby kupować kontent. My go mamy. To dlatego nie zamierzamy wychodzić z branży „drukowanej” — mówi Andrzej Ziemiński.

Czas na akwizycje

Na rozwój firma zamierza wydać 2,5 mln zł. Planuje też dalsze akwizycje w branży usług dodanych w komórkach i usług interaktywnych. Trwają rozmowy w tej sprawie. Pieniądze będą pochodziły m.in. z planowanej emisji akcji (prospekt jest w KNF). Firma chce z niej uzyskać 84 mln zł, z czego 64 mln na zakup EL2.

Niewykluczone są też nowe emisje.

— Decyzje w tej sprawie zapadną po zakończeniu obecnej oferty publicznej. Obecnie jeszcze nie ma takich planów — mówi prezes.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / PPWK stawia na nowinki