Pracownik na czas

DI
24-11-2010, 13:43

Elastyczny czas pracy, zadaniowe podejście do obowiązków i telepraca zyskują coraz więcej zwolenników, także wśród pracodawców. Czy zatem punktualność straciła już na znaczeniu?

Na ponad 17,5 tys. ofert pracy, zamieszczonych aktualnie w serwisie Pracuj.pl, tylko w około 50, wśród wymagań stawianych kandydatom wymieniona jest ta zaleta.

Okazuje się zatem, że pracodawcy rzadko wskazują na tę cechę w ofertach pracy, ale czy to oznacza, że punktualność pracowników nie jest dla nich ważna? Zależy to oczywiście od rodzaju branży i stanowiska, na które chcemy aplikować.

Kto musi być wzorem punktualności?

Na różnych stanowiskach, punktualność może być ważna z rozmaitych powodów. Z analizy ofert zamieszczonych w serwisie Pracuj.pl wynika, że punktualność ma największe znaczenie w branży transportowej. To dość oczywiste, bo przecież wszyscy chcemy punktualnie odjeżdżać z peronów i otrzymywać przesyłki na czas. Punktualność ceniona jest również w pracy handlowca. Jak wyjaśnia Agnieszka Bieniak, menedżer ds. HR w Grupie Pracuj – Sprzedawcy „są wizytówką firmy”. Często już pierwsze spotkanie z klientem decyduje o zamówieniu lub podpisaniu umowy. Spóźnienie mogłoby wywołać złe wrażenie i wpłynąć negatywnie na decyzję klienta o ewentualnej współpracy. Nie lubimy przecież jak ktoś nie szanuje naszego czasu.

Punktualność wymagana jest także od specjalisty ds. szkoleń.  Występuje on bowiem w roli gospodarza warsztatów i jego wcześniejsze przybycie oraz dodatkowy czas na przygotowanie się do zajęć świadczy o profesjonalizmie. Punktualność jest też istotna kiedy prowadzimy skomplikowane projekty, w które zaangażowanych jest jednocześnie klika osób: menedżerowie projektów oraz podwykonawcy, na przykład programiści czy pracownicy drukarni. Również stanowiska asystenckie wymagają punktualności. Przybywanie do pracy na chwilę przed przełożonym buduje obraz odpowiedzialnego i zmotywowanego pracownika. Wymóg punktualności, z powodów organizacyjnych, zawierają też oczywiście oferty pracy na stanowisku recepcjonisty.

Czynem, nie słowem

Warto zaznaczyć, że punktualność jest również stosunkowo rzadko wymieniana w CV przez kandydatów, ale nie dziwi to Agnieszki Bieniak, bo jest to cecha, którą pokazuje się bardziej czynem niż deklaracją. – Jako rekruter sprawdzam tę cechę w praktyce. Jeśli ktoś się spóźnia na rozmowę kwalifikacyjną, może to świadczyć o braku odpowiedniej motywacji. –  twierdzi Agnieszka Bieniak.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Pracownik na czas