Pracownik się starzeje, więc trzeba o niego dbać

Pod względem troski o zdrowie personelu nasze firmy mają sporo do nadrobienia. Demografia wymusi zmiany.

Gdy na świecie w pełni wdrożoną strategią promocji zdrowia może się pochwalić 29 proc. firm, w Polsce ten wskaźnik wynosi tylko 3 proc. Lepiej jest u nas z pojedynczymi inicjatywami w tej sferze. Prowadzi je 43 proc. przedsiębiorstw — wynika z 6. edycji badania Buck Consultants. Zdrowie psychiczne i fizyczne, odporność emocjonalna, profilaktyka zdrowia, świadomość ekologiczna, rozwój społeczny, ergonomia pracy, równowaga między życiem osobistym a zawodowym — te wszystkie dziedziny podpadają pod corporate wellness (CW). To jedna z ważniejszych tendencji w zakresie podnoszenia motywacji i efektywności zatrudnionych. Tyle że zjawisko modne jest na Zachodzie, a w Polsce — niekoniecznie. To jednak wkrótce może się zmienić w związku z kryzysem demograficznym.

— W ciągu najbliższych 15-20 lat średnia wieku pracowników przekroczy 50 lat. Już teraz niezbędne są takie zmiany w kulturze firm, w ich organizacji i stylu zarządzania, które zapewnią wysokie wskaźniki zdrowia, wydolności i kreatywności starzejącej się kadry — mówi Wojciech Eichelberger, dyrektor merytoryczny Instytutu Psychoimmunologii — IPSI.

Według raportu Buck Consultants tylko około 30 proc. polskich spółek zaczęło myśleć o corporate wellness w kategoriach strategicznych potrzeb firmy. Zaledwie kilka procent coś w tej sprawie robi, czyli wprowadza CW do swoich planów szkoleniowych i kultury przedsiębiorstw. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Pracownik się starzeje, więc trzeba o niego dbać