Prefiks uchroni przed stratą?

Marcin Kuśmierz
19-11-2004, 00:00

Usługi preselekcji i dostępu do internetu mają napędzać sprzedaż SM-Media w najbliższych kwartałach.

Po trzech kwartałach operator zrealizował prognozę przychodów za cały rok. Mimo to zdecydował się odwołać i nie korygować prognoz przychodów i wyniku netto na koniec roku. Czy to oznacza, że zakończy go stratą? Na to pytanie władze spółki nie odpowiadają.

Spółka się tłumaczy...

Argumentacja SM-Media dotycząca tej decyzji jest prozaiczna — problemy we współpracy z TP, umocnienie złotego, spadek marż w ruchu hurtowym i przedłużające się negocjacje handlowe z klientami. Firma poinformowała również, że część środków uzyskanych z emisji zamiast w rozbudowę punktów styku z siecią TP wyda na sprzedaż, marketing i rozwój nowych usług. Telekom wdraża również system CRM i pracuje nad stworzeniem sieci dilerów dla własnych usług.

Spółka rozpoczęła już sprzedaż usług telekomunikacyjnych opartych na własnym prefiksie (1031), ale na razie dostępna jest ona tylko na części obszaru Polski. Oprócz preselekcji w najbliższym czasie operator chce koncentrować sprzedaż na usługach dostępu do internetu i sieci inteligentnej (0800, 0700, 0300, 020). To ma nakręcać sprzedaż w przyszłym roku.

— SM-Media ma problem, bo większość jej sprzedaży generują niskomarżowe usługi hurtowe. Żeby zarabiać, musi zdywersyfikować przychody, a to nie będzie łatwe. Firma chce wejść na rynki, w których ma małe doświadczenie. Potrzeba czasu, by nauczyła się je aktywnie sprzedawać — mówi przedstawiciel konkurencyjnego telekomu.

...a kurs spada

Spółka systematycznie traci zaufanie giełdowych inwestorów. Akcje operatora na GPW warte są obecnie jedną trzecią ceny z debiutu.

— Spadki kursu przyśpieszyły po odwołaniu tegorocznej prognozy. Zarząd nie przedstawił nowej, co nie spodobało się drobnym inwestorom, którzy objęli około 80 proc. akcji w ofercie publicznej — mówi Rafał Salwa, analityk IDM.

— Uważam, że obecny kurs akcji spółki nie odzwierciedla jej faktycznej wartości. Nie mamy żadnego zadłużenia i systematycznie zwiększamy udział w rynku — mówi Wojciech Gawęda, prezes operatora.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Kuśmierz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Prefiks uchroni przed stratą?