PRESS: Dzienniki zarabiają coraz więcej

16-04-2003, 08:19

W pierwszym kwartale tego roku prawie wszystkie dzienniki, zarówno ogólnopolskie, jak i regionalne, zanotowały wzrost przychodów z reklam w porównaniu z tym samym okresem ub.r. - wynika z danych Agory Monitoring (wg oficjalnych cenników, bez insertów i ogłoszeń drobnych).

Pozycję lidera, z wynikiem 142,3 mln zł, zachowała "Gazeta Wyborcza", która jednak zanotowała spadek przychodów o ok. 9 proc. Drugie miejsce wśród dzienników ogólnopolskich zajmuje "Rzeczpospolita" z wynikiem 26,3 mln zł (wzrost o 4 proc.), a trzecie "Super Express" z podobnymi przychodami jak rok wcześniej - 18,3 mln zł. Na kolejnych pozycjach znalazły się: "Puls Biznesu" (4,7 mln zł - wzrost o 23 proc.) oraz "Dziennik Sportowy" (4,6 mln zł - wzrost o ok. 4 proc.). Najwyższy wśród dzienników ogólnopolskich wzrost, bo aż o 46 proc., zanotowała "Gazeta Prawna", której przychody wyniosły 3,5 mln zł.

"Gazeta Giełdy Parkiet" zarobiła 1,9 mln zł (wzrost o ok. 7,5 proc.), a "Trybuna" - 1,6 mln zł (wzrost o ok. 14,5 proc.).

Wśród dzienników regionalnych najwięcej w pierwszym kwartale zarobił "Dziennik Bałtycki/Wieczór Wybrzeża" (13,4 mln zł, wzrost o ok. 17 proc.). Drugie i trzecie miejsce zajęły odpowiednio: "Dziennik Zachodni" (12,1 mln zł, wzrost o ponad 6 proc.) i "Głos Wielkopolski" (8,1 mln zł, wzrost o ok. 8 proc.). Największy spadek wśród dzienników regionalnych - o 42 proc. - zanotował "Kurier Lubelski" (1,2 mln zł).

AN, Presserwis

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / PRESS: Dzienniki zarabiają coraz więcej