Kolejnych 20 proc. w ankiecie przeprowadzonej przez serwis Ceneo.pl zadeklarowało, że choć nie zawsze, ale zdarza im się uczestniczyć w nowym w Polsce zwyczaju „zajączka wielkanocnego”.
Na liście ich prezentów znajdą się głównie słodycze (najbliższym kupi je ok. 30 proc. osób), zabawki (ok. 22 proc.), kosmetyki (ok. 16 proc.), książki (ok. 12 proc.), płyty CD (ok. 5 proc.).
A ile wydadzą? 23 proc. osób zadeklarowało kwotę nie wyższą niż 50 zł, blisko 30 proc. zamierza się zmieścić w przedziale od 51 do 100 zł, kolejnych 24 proc. respondentów mówi o sumie od 101 do 200 zł, ale są też tacy, którzy na wielkanocny prezent planują wydać powyżej 200 zł (ponad 22 proc. badanych).
— Prezenty na Wielkanoc są skromniejsze od tych na Gwiazdkę i mają raczej znaczenie symboliczne — podkreśla Agnieszka Pająk z Ceneo.pl.